י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו, גנץ ואשכנזי תוקפים

מבצע 'שומר החומות': האו"ם החליט לפתוח בחקירה נגד ישראל

זעם רב בישראל בעקבות החלטת האו"ם לחקור את ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות' | נתניהו, גנץ ואשכנזי פרסמו תקפו את ההחלטה ואת מקבליה | במשרד החוץ מבהירים: "לא נשתף פעולה עם החקירה - מדובר בגוף צבוע, המטרה של החקירה היא הלבנת פשעי חמאס"

מבצע 'שומר החומות': האו"ם החליט לפתוח בחקירה נגד ישראל
הפגזה של צה"ל לעבר עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏המועצה לזכויות אדם של האו"ם הצביעה היום (חמישי) בעד פתיחת וועדת חקירה על "פשעים שבוצעו" במהלך מבצע שומר החומות נגד ישראל. 24 חברים תמכו, 9 התנגדו ו-14 נמנעו.

וועדת החקירה תעסוק בחשד "להפרות זכויות אדם והתעללויות מצד ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים כולל במזרח ירושלים ובישראל" מאז ה-13 באפריל 2021. כך לפי לשון ההודעה. ‏

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא על ההחלטה המקוממת ואמר, "ההחלטה המבישה שהתקבלה היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי-ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, פעם נוספת, רוב אוטומטי בלתי מוסרי במועצה - מטהר ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים, תוך שהוא משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. באותו הזמן, המועצה מציגה ״כצד האשם״ דמוקרטיה הפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מאלפי רקטות שנורות ללא הבחנה" אמר נתניהו. "הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג ומעודד טרוריסטים מסביב לעולם".

שר הביטחון בני גנץ הגיב להחלטה ותקף אותה גם הוא: "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם שומטת כל לגיטימציה להמשך קיומה. מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים מול אויב שהפך את הבתים, המרפאות ורחובות עזה - לזירת לחימה".

עוד הוסיף השר גנץ: "אין כל ספק - ראשי החמאס הם פושעי מלחמה נתעבים, וכל מדינה שוחרת שלום צריכה לדאוג לשים את ידייה על ראשי החמאס שידיהם מגואלות בדם. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם- וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל תוך גיבוי מלא".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו דוחים בשאט נפש את ההחלטה של המועצה לזכויות האדם. ההחלטה מתעלמת לחלוטין מהתקפות חמאס והיא כתם מוסרי המצביע על צביעות ועצימת עיניים בקרב המדינות החברות במועצה. הפעילות המתמשכת של הפלסטינים נגדנו מהווה מכשול ומרחיקה כל אפשרות של צעדים בוני אמון. זו אינה הדרך להשגת יציבות באיזור".

בתגובת משרד החוץ הרשמית נכתב: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום ע״י המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם. צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של החמאס".

"ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה על עבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין".

"מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה.
ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו". לשון הודעת משרד החוץ.

אום שומר החומות ועדת חקירה פשעי מלחמה ארגון חמאס מועצת זכויות האדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד