כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האנטישמיות בבריטניה

בעלת בית: "הילדים מפחדים; חוששת להחזיר את המזוזה"

אזרחית יהודייה בבריטניה, אומרת כי היא לא תחזיר בינתיים את המזוזה אל משקוף דלת הכניסה לבית, כי הילדים שלה מפוחדים | הם אמרו "אנחנו לא יכולים למנוע מעצמנו להיוולד יהודים, מה עשינו רע"

בעלת בית: "הילדים מפחדים; חוששת להחזיר את המזוזה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוזי וילסון בת ה-44, יהודייה שמתגוררת בבורהמווד הרטפורדשייר-בריטניה, אמרה שהיא בינתיים לא תחזיר את המזוזה שהוסרה מדלת הכניסה שלה.

סוזי יצאה לאסוף חבילה והבחינה שהמזוזה חסרה במשקוף הדלת. היא לא חשבה הרבה על זה בהתחלה - עד שאחד משכניה התקשר לספר שגם המזוזה שלו נהרסה והקלף שבתוכה נמעך על הרצפה.

היא מיד חיפשה את המזוזה שלה, אך לא מצאה אותה בשום מקום, "זה היה צירוף מקרים גדול מדי שהמזוזה שלי הורדה מהדלת שלי ומזוזת שכני הושחתה. אנחנו שתי המשפחות היהודיות היחידות ברחוב", אמרה לתקשורת המקומית. "אנחנו שני הבתים היהודיים היחידים ברחוב שלנו, אז זה היה ממש מרגיז לחשוב שלמרות שזו לא הייתה התקפה אישית עלי זו הייתה התקפה על הדת שלי. במיוחד כשלא עשיתי שום דבר רע".

שניים מילדיה של סוזי הם בני תשע ו-12 ואילו השלישי שלה, בן 26, לומד באוניברסיטה בלונדון. לדבריה, ההשפעה שהייתה לאירוע הזה על משפחתה מדאיגה ומעיקה. "הדבר הכי קשה היה לראות את שלי ילדים נסערים, במיוחד הצעירה שלי, היא רק בת תשע והיא נשמה קטנה ורגישה".

גברת וילסון אמרה לאתר HertsLive, שזו הפעם הראשונה שילדיה חווים התנהגות אנטישמית ממקור ראשון, והיא מודאגת מאוד מההשפעה. בנה בן ה-12 סובל מאוטיזם גבוה ונמצא במצוקה.

"שכנה שלי הייתה ממש נסערת, היא בכתה, ואני מנסה לתמוך בה, גם הילדים שלי חוששים, אני אמא שלהם, אני צריכה להיות חזקה בשביל הילדים שלי, הילדה הקטנה שלי בת התשע אמרה לי 'אבל אמא, מה עשינו? מה עשינו? לא עשינו כלום, אנחנו לא יכולים שלא להיוולד יהודים' ".

"מישהו שאל אותי אם אני מתכוונת להחזיר את המזוזה לדלת, באותו הזמן התקשיתי לענות ואמרתי שאני הולכת בסופו של דבר להחזיר, אבל לא עכשיו". זמן קצר לאחר האירוע אמר המפקח הראשי של המשטרה מרק בילסדון: "ברצוני להבהיר לקהילה היהודית המקומית כי לא נסבול אנטישמיות".

בילסדון פנה לתושבי האזור וקרא לכל מי שהיה עד למתרחש או למי שיש לו מידע כלשהו על האירועים, ליצור קשר עם המשטרה. המפקח הראשי התייחס למצב בין ישראל לעזה ואמר, "אני יודע שהצרות המתמשכות במזרח התיכון ותיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות מראים גברים צועקים התעללות אנטישמית ממכוניותיהם בצפון לונדון, מדאיגים את התושבים היהודים המקומיים, אנחנו הגברנו סיורים, ואנחנו לוקחים את המצב בכל הרצינות".

בסופו של דבר מזוזה חדשה נקבעה על משקוף הדלת על ידי הרב אלכס צ'אפר, הרב של בית הכנסת בבורהמווד.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משטרת בורהמווד שבאנגליה, חוקרת שני פשעי שנאה נגד יהודים על רקע גזעני שהתרחשו בחג השבועות. אירוע אחד התרחש באזור השעה 18:45, דיירי הבית גילו כי המזוזה נעקרה מהדלת ונזרקה על הרצפה והושחתה, מוקדם יותר באותו היום בין השעות 8:00 ל-11:00 בבוקר מזוזה נוספת נעקרה מבית סמוך ונעלמה.

אנטישמיות בבריטניה מזוזה חוללה משטרת בריטניה יהודים בגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד