י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ב-95% תמיכה

בשאר אל-אסד זכה בבחירות לנשיאות סוריה

כצפוי נשיא סוריה בשאר אל אסד נבחר בפעם הרביעית וימשיך לכהן שבע שנים נוספות עד לבחירות הבאות. 95.1% מהמצביעים בחרו בו | יצוין כי איש לא הופתע מהזכייה ורק המתין לגלות בכמה אחוזים יעשה זאת

בשאר אל-אסד זכה בבחירות לנשיאות סוריה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יו"ר הפרלמנט הסורי, חמודה סבאע' בישר כי בשאר אל אסד הוא המנצח בבחירות לנשיאות עם 95.1 אחוזים. יותר מ-14 מיליון בעלי זכות הצבעה הלכו לקלפיות. בבחירות ב-2014 אסד זכה "רק" ב-88 אחוזים מהקולות.

חוץ מאסד, התמודדו עוד שני מועמדים, ‏מחמוד מרעי שזכה ב-3.3 אחוזים מהקולות ועבדאללה סלום שזכה ב-1.5 אחוזים מהקולות.

זאת תהיה הקדנציה הרביעית של בשאר אל אסד, שמכהן כנשיא מאז מות אביו בשנת 2000. הקדנציה הנוכחית תהיה גם היא בת שבע שנים במדינה שסועת המלחמה, עם מאות אלפי הרוגים. יצוין כי הבחירות תוארו כבלתי לגיטימיות ומזויפות על ידי המערב.

זכייתו של אסד לא הייתה מוטלת בספק, בבחירות היו קרוב ל-18 מיליון בעלי זכות הצבעה, אך במדינה שהיתה עשר שנים במלחמה, אזורים רבים שנשלטו על ידי מורדים או מקומות בהם מתגוררים כורדים, לא השתתפו בהצבעה. כך שלפחות 8 מיליון, בעיקר עקורים, או כאלה שחיים בצפון מערב ובצפון מזרח סוריה לא הצביעו, למעלה מחמישה מיליון פליטים שנמלטו למדינות שכנות לא הצביעו.

גורמים אמריקניים ואירופיים הטילו ספק בלגיטימיות הבחירות ואמרו כי סוריה מפרה את החלטות האו"ם לפתרון הסכסוך, וחסרות כל פיקוח בינלאומי ואינן מייצגות את כל הסורים.

נשיא הפרלמנט בסוריה הודיע ​​על התוצאות הסופיות. לדבריו, אסד גרף 95.1% מהקולות. לדבריו, אחוז ההצבעה עמד על 78.6% מהמצביעים, בבחירות שנמשכו 17 שעות ביום רביעי ללא פיקוח של משקיפים בינלאומיים.

בסוריה יש משבר כלכלי חמור, מעל 80% מהאוכלוסייה חיה מתחת לקו העוני והמטבע המקומי נמצא בנפילה חופשית. בדמשק פרצו חגיגות, כולל זיקוקים שהאירו את שמי הלילה. אלפים התכנסו בכיכרות מרכזיות בדמשק ובעיר החוף טרטוס ורקדו תוך שהם מניפים דגלים ותמונות של אסד. הם קראו: "עם הנשמה, הדם, אנחנו מגנים עליך בשאר", ו"אנחנו בוחרים רק שלושה: אלוקים, סוריה ובשאר".

בחירות לנשיאות בשאר אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד