י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אנחנו לא מפחדים ממנו"

נעצר אנטישמי שהטריד לקוחות מחוץ ל'פיצה ירושלים'

משטרת פלורידה עצרה גבר בעיר הייליה, לאחר תלונות רבות כי הוא מקלל ומאיים עם תנועות מגונות ואנטישמיות מחוץ לפיצריה בבעלות יהודית במשך מספר חודשים

נעצר אנטישמי שהטריד לקוחות מחוץ ל'פיצה ירושלים'
חזית הפיצריה צילום: באדיבות המצלם

משטרת פלורידה עצרה בימים האחרונים גבר אנטישמי מחוץ ל'פיצה ירושלים' ברחוב 167 צפון מזרח בעיר הייליה, לאחר תלונות רבות על איומים וקללות שהאיש אמר לעבר לקוחות המקום זה תקופה ארוכה.

ג'וזף מנסון, הבעלים של פיצה ירושלים אמר לתקשורת המקומית, כי "אנחנו לא מקבלים את זה, אנחנו לא מפחדים ממנו, אנחנו לא מפחדים מדברים כאלה".

על פי המשטרה, כריסטיאן סנטמריה בן 39, מכונאי רכב ממוצא מקסיקני, היה מגיע מדי כמה ימים לחנות הפיצה, ומקלל אנשים מחוץ לחנות, הבעלים מנסון אמר כי במשך כמה חודשים, האיש הגיע ברכב הונדה אקורד לבנה, הוא החנה את מכוניתו, והגיע לפתח הפיצריה, והתחיל לצעוק משפטים כמו "שלום לך היטלר, ו"מוות ליהודים, או "הייתם צריכים להישרף בתאי הגזים, היטלר היה צריך להרוג את כל היהודים".

מנסון אמר כי הוא ראה גם את האיש, כריסטיאן סנטמריה, מרים את זרועו הימנית כדי לדמות הצדעה נאצית. על פי דיווח המשטרה, הדיווח הראשון על סנטמריה מול החנות היה ב-21 בדצמבר 2020, כשהוא התחיל לצעוק "אני שונא את היהודים" ועשה הצדעות נאציות מול בעל החנות ומול לקוחות. הוא חזר כעבור כמה שעות, ושוב העיר הערות אנטישמיות נוספות.

מאז הוא הגיע כמה פעמים, אך הוא לא נעצר, ב- 13 במאי 2021, אישה התקשרה למשטרה כדי לדווח עליו, היא אמרה בטלפון כי נהג של הונדה אקורד לבן שחנה לידה התחיל לצעוק: "למה היטלר לא השליך את כולכם לים? ו"יהודים מקוללים". כמה ימים אחר כך שוב התקבלה תלונה, והאיש נעצר.

העסק 'פיצה ירושלים' כשר, ופועל כבר 30 שנה בצפון מיאמי ביץ'.

אנטישמיות בארצות הברית יהודים פלורידה פיצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד