י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לוד עדיין בוערת

בנס נמנע אסון: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית משפחה יהודית

הפרעות בלוד: בעוד במדינת ישראל החיים שבו לשגרה יחסית, תושבי לוד עדיין סובלים | ידויי אבנים ובקבוקי תבערה ולעיתים אף ירי מנשק חם, הפכו לדבר שבשגרה בעיר, והמשטרה שמנסה לאכוף את הסדר מתקשה לעמוד בכך | צפו בפורעים ערביים משליכים בקבוקי תבערה הלילה 

בנס נמנע אסון: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית משפחה יהודית
הפורעים בלוד צילום: מתוך הסרטון

לפחות שני בקבוקי תבערה נזרקו לעבר בית משפחה יהודית בעיר לוד, בחסדי שמים לא היו נפגעים, הזורקים נמלטו, עד לשעה זו אין עצורים. התושבים כיבו את האש במטפים שהוחזקו בבית לאור הפרעות בעיר בתקופה האחרונה.

למי שחשב שהחיים בלוד חזרו למסלולם אחרי הפרעות, מסתבר שהמציאות הקשה בעיר עדיין חייה ובועטת, בקבוקי תבערה, אבנים שנזרקות לעבר יהודים, ולעיתים אף ירי מנשק חם, מעלים חשש שהמצב הנפיץ בעיר כבר לא ישוב למה שהיה.

הבקבוקים נזרקו בשכונת 'שער העיר', שכונה יהודית, הרחוקה ממוקדי הפרעות בשבועות האחרונים, בשכונה מתגוררים בעיקר חסידי חב"ד,  בזמן השלכת הבקבוקים ישנה המשפחה, בחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע והחשודים במעשה טרם נתפסו.

‏אליעזר לייאנס, שגר ליד הדירה אליה הושלכו בקבוקי התבערה, סיפר ל'כאן חדשות': "שמעתי פיצוץ מטורף וצעקות, ראיתי אש. במקרה הגיע בחור להביא מטפים לכיבוי אש שהזמנו לפני כמה ימים בגלל המצב. הבקבוק הרביעי נזרק לקומה 2, אל חדר ילדים. זו שכונה של חב"ד שסגורה עם שער, הם קפצו מעליו".

מהמשטרה נמסר כי "בקבוקי התבערה הושלכו אל בניין ברחוב בעל התניא וכי לא היו נפגעים ונגרם נזק קל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע".

בקבוקי התבערה הושלכו בעיצומו של המבצע המשטרתי "חוק וסדר" שנועד להביא את המתפרעים מהשבועות האחרונים לדין, אך נראה כי המבצע ימשיך עוד זמן רב.

כאמור, השכונה המדוברת בה הושלכו הלילה בקבוקי התבערה היא לא מוקד ההתפרעויות משבועות הלחימה בדרום, אלא שכונה רחוקה מזו, בה מתגוררים בעיקר חסידי חב"ד ותושביה כולם, יהודים. 

מאיר ליוש, פעיל מוכר בלוד, כתב בחשבון הטוויטר שלו "‏השכונה בה נזרקו בקבוקי התבערה הלילה, היא לא שכונה של "הגרעין התורני הבזוי והכובש", שיש מי שאומר שהוא מקור בעיותיה של מדינת ישראל בכלל ולוד בפרט. בצד השני של העיר, שכונה של חסידות חב"ד, לא שכונה מעורבת, הומוגנית, יהודים חסידים מתוקים. שלא יבלבלו לכם את המוח - זו שנאת יהודים נטו".

עוד כתב: "‏שלא יהיה לכם ספק, זה מה שהיה קורה לתושבי הציפורן לפני שבועיים, באירוע הירי. אם הם לא היו יורדים למטה, במטאטאים ופיג'מות, ומגנים על הבית שלהם נגד את ההסתערות עם בקבוקי התבערה, זה מה שהיה קורה להם. בקת"בים לתוך בית בו ישנות משפחות שלמות עם ילדים קטנים. תזכרו את זה".

בנוסף, תושבי השכונה מספרים ל'בחדרי' כי מזה שבועיים ימים בסיורים שעורכים המשמר האזרחי שהוקם בשכונה בעקבות התלהטות הרוחות, נצפו מספר פעמים תושבים ערביים משכונות סמוכות כשהם מתצפתים על בתי היהודים במקום מתוך רכבים לצד מקרים של ירי מנשק חם מרכבים חולפים.

"הלילה הוא לא המקרה הראשון בשכונה הספציפית הזו, כבר ימים ארוכים שאנו חווים על בשרינו את המציאות הבלתי נתפסת של אזרחים ערביים העושים ופוגעים ככל העולה על רוחם. המדינה חזרה לשגרה, אך החיים פה עדיין כמרקחה". מספר בכאב אחד התושבים.

סגן השר פרוש בתגובה על בקבוקי התבערה שהושלכו הלילה לשכונת "שערי העיר": "המדינה חייבת לטפל בפורעים בלוד ביד קשה. לא ייתכן שתושבים בעיר בישראל יפחדו לצאת מבתיהם ויהיה עליהם לארגן משמרות בכדי להגן על משפחותיהם. אשוחח עם השר לבטחון פנים ומפכ״ל המשטרה ולדרוש מהם נוכחות משטרתית בכדי להחזיר את השקט לעיר לוד".

לוד פורעים ערבים שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד