כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דאגה לגבי מצבו

מיאנמר: עיתונאי יהודי נעצר על ידי הרשויות

עיתונאי אמריקני העובד במגזין פופולרי במיאנמר עוכב בשדה התעופה ולא נראה מאז יום שני, לדברי בעלי העיתון, לא ידוע מדוע פנסטר עוכב ולא מצליחים ליצור איתו קשר, אך נודע להם שהוא נלקח לכלא אינסיין ביאנגון, שבמשך עשרות שנים שוכנו בו אלפי אסירים פוליטיים

מיאנמר: עיתונאי יהודי נעצר על ידי הרשויות
עיתונאים, אילוסטרציה צילום: Pixabay

מערכת המגזין Frontier Myanmar, שמתפרסם באנגלית ובבורמזית וגם באינטרנט, פרסמה ברשתות החברתיות כי דני פנסטר, העורך הראשי שלהם, עוכב בשדה התעופה הבינלאומי של יאנגון כשהוא מתכונן לעלות על טיסה לקואלה לומפור, מלזיה.

החונטה שעלתה לשלטון בפברואר לאחר שהצבא הדיח את ממשלתה הנבחרת של אונג סן סו קי עצרה כ-80 עיתונאים, כמחציתם נותרו עצורים בהמתנה להאשמות או למשפט.

על פי ארגון הסיוע לאסירים פוליטיים של מיאנמר, שמנהל רישום מפורט של מעצרים ומוות מאז ההשתלטות הצבאית, כמעט 4,300 בני אדם נמצאים במעצר, כולל 95 שכבר נידונו.

פנסטר הוא בן 37, יליד אזור דטרויט, שהצטרף לסקר את מיאנמר באוגוסט 2020. הוא התגורר והיה חלק מהקהילה היהודית בדטרויט, הפדרציה היהודית בדטרויט פרסמה כי הם מפעילים לחץ על מי שיכול להביא לשחרורו של דני.

"יש לו קסם ותשוקה לכתוב על אנשים שנאבקים ונלחמים למען צדק חברתי", אמר לסוכנות הידיעות AP האח בריאן פנסטר באזור דטרויט. "הוא התעניין מאד במה שקורה שם. זה מצב עדין ומורכב, אנו מקווים שהוא בסדר".

ב-25 במאי שלח חבר הקונגרס אנדי לוין יחד עם כל 16 חברי הקונגרס במישיגן, מכתב למזכיר המדינה אנטוני בלינקן בקריאה למחלקת המדינה להבטיח את שחרורו המיידי של פנסטר.

קמפיין לשחרור דני.

קמפיין לשחרור שלושה עיתונאים.

עיתונאי יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד