י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחרים על הירושה

קרבות בליכוד; כץ נגד ברקת: "חותר נגד נתניהו"

בעקבות המגעים המתקדמים בגוש השינוי להרכבת קואליציה, הערכה במפלגת השלטון היא כי נערכים לסוף כהונתו של נתניהו | אמש הזמין ח"כ ניר ברקת את הפעילים, לאירוע השקת החזון שלו - אך שר האוצר ישראל כץ תקף: "פעולה מוטעית ומיותרת, יש דרכים מקובלות להתמודד על ההנהגה" | וגם: מה עשה בתגובה חה"כ ברקת?

קרבות בליכוד; כץ נגד ברקת: "חותר נגד נתניהו"
ישראל כץ/ניר ברקת צילום: נועם ריבקין-פנטון/תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שנים שבהם כמעט ולא היו מריבות פנימיות בתוך המפלגה, הבוקר (שישי), נראה כי הח"כים ב'ליכוד' מתכוננים לעזיבת נתניהו, והחלו לחמם מנועים לקראת הקרב על ראשות המפלגה.

אתמול חבר הכנסת ניר ברקת, שלא זכה לקבל תפקיד שר ומאז הוא מסתובב בשטח הליכודי, הודיע במפתיע על אירוע גדול בגני התערוכה שבתל אביב, שבו יציג בפני חברי 'הליכוד' את החזון שלו, מה שמרמז שהוא מתכונן לפריימריז.

הכותרת להזמנה, שנשלחה לכל מתפקדי 'הליכוד', הייתה: "באנו להצליח", בהמשך כתב: "אני נרגש להזמינכם לאירוע חגיגי להצגת החזון שלי למדינת ישראל חזקה ומתקדמת. אשמח לראותכם''.

בתגובה, שר האוצר ישראל כץ, שהצהיר בעברו כי יתמודד על ראשות המפלגה לאחר שנתניהו יעזוב, הוציא הודעה תקיפה כלפי ברקת, וטען כי הוא חותר תחת ראש הממשלה, מה שלא נהוג לעשות ב'ליכוד'.

"חברים יקרים. הכנס שעורך ניר ברקת על 'חזונו לניהול המדינה'", כתב כץ לפעילי המפלגה והמשיך, "מול המאמצים שמקיים כעת רה״מ בנימין נתניהו להקים ממשלת ליכוד, היא פעולה מוטעית ומיותרת".

הוא המשיך ותקף: "מעולם בתולדות הליכוד, על שורותיו אני נמנה עשרות שנים, לא היתה פעולה חתרנית מסוג זה נגד ראש ממשלה מכהן. הליכוד היא תנועה דמוקרטית ויש בה דרכים מקובלות להתמודד על ההנהגה".

"הכל בבוא העת ולפי הכללים המקובלים. כאשר תהיה התמודדות על הנהגת התנועה וראשות הממשלה יוכל ח"כ ברקת להציג את חזונו ואת מכלול מעשיו עד כה ברמה הלאומית", הוסיף.

"כפי שהודעתי בעבר בכוונתי להתייצב בהתמודדות זו עם מכלול פעילותי ותפקידי הממלכתיים", הצהיר על כוונותיו והוסיף, "עם ניסיוני ויכולותיי להוביל את מדינת ישראל וחברי הליכוד ידרשו להכריע. לא כעת ולא בדרך הזאת".

לאחר המתקפה של כץ, ב'ערוץ 7' דווח כי ברקת מיהר להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, כדי להראות לפעילים שהוא אינו חותר תחתיהם.

ברקת ניר ברקת ישראל כץ פריימריז לראשות הליכוד ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד