י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ישמח האב בגן עדן"

בשלושים: בנו של הרוג מירון נכנס בברית ונקרא ע"ש אביו ורשב"י

קיים את הילד הזה לאמו: בתום ימי השלושים לפטירתו הטראגית של האברך הצעיר הרב יוסף גרינבוים ז"ל מחסידי ויז'ניץ נכנס בנו שנולד שלושה שבועות לאחר האסון בבריתו של אברהם אבינו. בהוראת הרבי התינוק נקרא "שמעון יוסף" על שם רבי שמעון בר יוחאי ואביו ז"ל | בדמייך חיי. צפו

בשלושים: בנו של הרוג מירון נכנס בברית ונקרא ע"ש אביו ורשב"י
הרב יוסף גרינבוים ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

בראשות האדמו"ר מויז'ניץ נערך היום (שישי) בהיכל הישן של החסידות בקריה בבני ברק שמחת ברית מרגשת לתינוק היתום בן האברך הצעיר ר' יוסף גרינבוים ז"ל, מהרוגי אסון מירון.

מעמד הברית, לגודל הכאב, יצא בערב יום השלושים לאסון הנורא בהר מירון, שיצויין בשבת קודש ואחרי שלושה שבועות לאחר פטירת האב, נולד היתום הטרי שלא יכיר את אביו.

עין לא נותרה יבשה בשמחה שמהולה בעצב נערכה כאמור בראשות האדמו"ר מויז'ניץ שכובד בסנדקאות ובאמירת הברכות המרטיטות, שבמהלכה נשמעה זעקה קורעת הלב "ישמח האב בגן עדן ביוצאי חלציו", יחד עם התפילה הנרגשת "קיים את הילד הזה לאמו", באשר אביו כבר בגנזי מרומים.

בהגיע הרבי לאמירת השם ניתן השם 'שמעון יוסף' על שם אביו ר' יוסף ז"ל ועל שם התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שם מצא אביו את מותו ליד ציונו הקדוש בליל ההילולא. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השם ניתן בהוראת הרבי שאף חבש שטריימל בשמחה המיוחדת כפי שהיה בשלום זכר בטיש שם נחגגה השמחה אצל הרבי כמו אחד מבן המשפחה, בליל שב"ק במהלך השלום זכר פרצו החסידים בניגוני שמחה, 'קול רינה וישועה' ועוד, כאשר האדמו"ר מעודד את השירה בעוז. 

הרב ר' יוסף גרינבוים ז"ל הלך לעולמו בשיא פריחתו, כשהוא מותיר כאן בארץ החיים את הוריו ורעייתו האלמנה שתחי' ובת אחת קטנה, מוכים ושבורים, אבלים ונדכאים, על אבא שהלך בפתע פתאום, הלך ולא ישוב.

 

 

יוסף גרינבוים אסון מירון תשפ"א הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד