י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא ידעתי שאתה כזה עקשן"

עמית סגל מגולל: כך התחננו בלשכת ראה"מ בפני בן גביר

עמית סגל מגולל הבוקר בטורו השבועי את השתלשלות האירועים בכיכוב חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר שהצליח להביא את כוחות המשטרה לשמור על שכונת שייח' ג'ראח | המעניין הוא השתלשלות העניינים בין לשכת ראש הממשלה חבר הכנסת הטרי ומפכ"ל המשטרה

עמית סגל מגולל: כך התחננו בלשכת ראה"מ בפני בן גביר
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: צילומסך/יונתן זינדל, פלאש 90

בשבועות ובחודשים שלפני מבצע 'שומר החומות' סבלו תושבי ירושלים מטרור הצקות של נערי העיר הערביים. במוקד האירועים שהתחילו בסטירת הלחי שספג בחור הישיבה ברכבת הקלה, עמדה שכונת שמעון הצדיק המכונה שייח' ג'ארח. שכונה שאף נהפכה לסמל של המבצע.

העיתונאי עמית סגל מגולל הבוקר (שישי) בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות', את השתלשלות האירועים בכיכוב חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר שהצליח להביא את כוחות המשטרה לשמור על המקום. בדבריו מעביר סגל ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה והעומד בראשה, אך המעניין הוא השתלשלות העניינים כפי שציטט וחשף סגל.
 
ביום חמישי, שישה במאי ב-19:30 בערב, מגיע חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר לשכונה השסועה, ובכך גורם למשטרה לנכוח בשטח, מתוקף תפקידם לאבטח אותו, חבר כנסת במדינת ישראל.

פחות משעתיים לאחר מכן, בשעה 21:01 התקשר אל בן גביר בכיר בלשכת ראש הממשלה. "מחר יום שישי נפיץ, אני מבקש ממך לעזוב". בן-גביר בתגובה מבהיר: "אתה לא מבין מה קורה כאן, ילדים מותקפים, נשים. אם המשטרה תקבל את ההוראה הנכונה תאמין לי שאני מעדיף להיות עם אשתי בבית".

עוד דקות עוברות, וב-21:30 שולח בן גביר לגורם הבכיר שחייג אליו מלשכת ראש הממשלה תיעוד מההצקות שעוברים יהודי המקום, וכותב: "אני מבקש בקשה מאוד מאוד צנועה, שתקום כאן בוטקה קבועה של מג"ב עד סוף החג (עיד אל פיטר). אם יש בוטקה אני עוזב".

"ואם נתחייב להגביר את הנוכחות המשטרתית?" תהה הגורם הבכיר "זה סתם סיפורים, אחרי שאני אעזוב לא יהיה שום נוכחות (השגיאה במקור, ע.ס.), המשטרה כאן עכשיו כי הם מבינים שאם חבר כנסת ייפגע זו משמעות בינלאומית" השיב בן גביר. הגורם ניסה להוציא את בן גביר מהמקום: "אני סוגר עם המפכ"ל שבראשון הוא מזמין לפגישה אצלו", בן גביר מצידו: "אל תערבבו אותי בפגישות".

"הנוכחות שלך שם זה חומר נפץ חבל לך על הזמן אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה, מכבד אותך מלב אל לב, מבקש ממך, תעזוב את המקום. המשטרה אמרה שעושים פעולות מודיעיניות", אמרו בלשכת רה"מ לאחר קצת יותר מ-40 דקות שחלפו, בן גביר לא נכנע והשיב: "מסבנים אתכם, אני מביא את הילדים לשבת, אשתי עושה אחלה קובה. תבין, כאשר אני כאן יש משטרה, כאשר אני לא כאן התושבים מופקרים".

בלשכת ראש הממשלה אמרו: "אנחנו לא יכולים לדאוג לבוטקה", בן גביר גילה גמשיות והשיב: "ירדתי מבוטקה, תשימו גזיבו (יריעת הצללה, ע.ס.). אפילו גזיבו לא, רק נוכחות קבועה".  בשלב זה חשף הבכיר: "המפכ"ל דיבר איתי, הוא לא מוכן. תן 48 שעות למשטרה. תעזור לי לגמור את הסרט הזה".

"ארבעה שוטרים ועזרתי לך. אני לוקח בחשבון שיגידו שהתקפלתי. אין לי בעיה שיהיה לכם קרדיט. בוא תעשה את הבדיקה אם יש נוכחות קבועה", אמר בן גביר, הגורם הבכיר בלשכת ראש הממשלה השיב: "לא הכרתי אותך ככזה עקשן", בן גביר מצידו הזכיר לו כי הוא כן עומד על שלו: "בטח שכן, תזכור את העקשנות שלי במועד ג' (כשלא פרש על אף הפצרות נתניהו). לא ביקשתי גאולה, לא בית מקדש, לא עונש מוות למחבלים. אם לשמור על שכונה אתם לא מסוגלים, מה כן?".
 
בלשכת נתניהו נפנו לשוחח עם המפכ"ל, וחזרו אל בן גביר: "שבתאי מתחייב חד משמעית להגביר את הנוכחות והביטחון מהרגע שאתה עוזב את המקום. השר יזמן אותך לפגישה. עשית את שלך. ואם השוטרים יתקפלו, אחרי כמה דקות תחזור". בן גביר המשיך להתעקש וענה בזעם: "זה הרי הטענה של סער נגדכם, שאתם מבטיחים ולא מקיימים. אני שומע אותך ופשוט צובט את עצמי. למה המפכ"ל מתנגד"?, בלשכת ראש הממשלה השיבו: "כי הוא מרגיש שכבודו נפגע שטוענים שאין ביטחון, אל תרמוס את כבוד המפכ"ל. אם מבטיחים לך נוכחות משטרתית קבועה ל-72 שעות אתה יוצא"?, בן גביר השיב בחיוב.

דקות לאחר מכן חזרו אל בן גביר מלשכת ראש הממשלה: "המפכ"ל לא מוכן לשמוע. הוא יכול להתחייב על אבטחה אזורית אבל לא ספציפית".

בשעות שלאחר מכן איימו השוטרים שהגיעו לאבטח את בן גביר לעזוב, הוא מצידו הבהיר למפקד כי האחריות למתרחש היא עליו, ורק למחרת בבוקר יום השישי בשעה 9:09 הגיע הטלפון המיוחל: "המפכ"ל התחייב, מעכשיו יהיו פה שוטרים דרך קבע. כעבור חמש דקות, ב-9:14, סימס בן-גביר: "אני יוצא".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו מפכ"ל המשטרה עמית סגל קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד