י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אסון הרכבל באיטליה

המנהל הודה בחקירה: "הכל באשמתי אעשה את החשבון שלי מול אלוקים"

פחות משבוע לאסון התרסקות הרכבל באיטליה וכבר ישנה התקדמות משמעותית בחקירה. יש אחראי שלקח אחריות למעשיו. מנהל האתר הודה בחקירתו ולקח את מלוא האחריות: "הכל באשמתי. מרגיש משקל עצום על המצפון שלי"

המנהל הודה בחקירה: "הכל באשמתי אעשה את החשבון שלי מול אלוקים"
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

כלי תקשורת באיטליה מדווחים, כי גבריאל תדיני, בן ה-64, מנהל אתר הרכבל שהתרסק בסטרזה-מוטרונה שבצפון איטליה, אירוע שבו נהרגו 14 מטיילים, ביניהם חמישה ישראלים; זוג הורים, פעוט, סבא וסבתא.

לפי הדיווח, תדיני שהפך למנהל האתר אחרי 40 שנות עבודה בחברה שניהלה את המקום, מסר את גרסתו לחוקרים וטען: "מעולם לא חשבתי שזה יישבר. אני מרגיש משקל עצום על המצפון שלי, אני מתפלל ומתמודד עם עצמי ועם אלוקים". הוא סיפר לחוקרים כי נטרל את בלם הקרון, כדי למנוע עיכוב בנסיעה של הרכבל, דבר שהיה מאט את המהירות. הוא נמצא בבידוד בתא אבטחה מקסימלי בכלא ורבניה.

הוא הודה בנוסף כי בעיות חזרו שוב ושוב, "היה צורך בתחזוקה רבה יותר. לעולם לא יכולנו לדמיין שחבל המשיכה יישבר. זה היה במצב טוב ולא הראה שום סימני בלאי, מה שקרה זו תאונה שלא מתרחשת אפילו פעם במיליון".

כזכור, ביום ראשון האחרון אירעה תאונת רכבל קשה מעל הרי האלפים בצפון איטליה, שם נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים; זוג ההורים עמית וטל בירן ובנם תום בן השנתיים ע"ה, וכן הסבא והסבתא יצחק וברברה כהן ע"ה. בנם של הזוג הצעיר, איתן בירן, בן החמש, היחיד ששרד את האסון מבין יושבי הקרון, מאושפז במצב קשה בבית חולים לילדים בטורינו באיטליה.

ד"ר ג'ובאני לה ואלה, מנהל בית החולים, עדכן ביום רביעי כי איתן פתח את עיניו לאחר שהיה בתרדמת מאז יום ראשון בלילה בשל הניתוחים שעבר. לצדו שוהה דודתו איה וצוות של רופאים ופסיכולוגים לקראת מסירת הבשורה הקשה על מות משפחתו. "ההתעוררות נמשכת והוא שב מעט להכרה. זה שלב רגיש. העובדה שהצלחנו להעיר אותו היא חיובית", אמר ד"ר לה ואלה.

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

באסון נהרגו כאמור עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה שבצפון איטליה ובנם תום בירן בן השנתיים. בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא והסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים.

יהי זכרם ברוך.

אסון הרכבל באיטליה איתן בירן תיק חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד