י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדיין ללא בנט

יש עתיד והעבודה חתמו על הסכם קואליציוני

יאיר לפיד ממשיך לרקום את ממשלתו וחותם היום על הסכם קואליציוני נוסף. מפלגת העבודה יוצאת עם שלל רב על שבעת המנדטים שלה | בין הייתר שלושה תיקים בכירים סביב שולחן הממשלה וכן חברות בוועדה למינוי שופטים

יש עתיד והעבודה חתמו על הסכם קואליציוני
יאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חמישה ימים לתום ימי המנדט, ב'יש עתיד' ממשיכים להגיע להבנות עם מפלגות גוש השינוי, ולאחר שחתמו עם סיעות מרצ, וישראל ביתנו, היום (שישי) נחתם הסכם עם מפלגת העבודה, כשנותרו רק כחול לבן, תקווה חדשה, רע"מ וימינה שטרם הכריעה סופית אם תצטרף.

בהודעה משותפת הודיעו ׳יש עתיד׳ ו׳העבודה׳ כי במסגרת שיחות המו"מ הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים. ועל חלוקת התפקידים.

על פי הסיכום, מפלגת העבודה תקבל את המשרדים; התחבורה, ביטחון פנים ותפוצות, שככל הנראה מיועד לנציג הרפורמי בסיעת 'העבודה' חבר הכנסת גלעד קריב.

עוד סוכם כי "הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית".

במשרד התחבורה סוכם כי "יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי, פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית".

סעיף נוסף שצפוי לאתגר את הגוש הימני במחנה השינוי, ימינה ותקווה חדשה, הוא סיכום בין הצדדים כי מירב מיכאלי תכהן כשרה בוועדה למינוי שופטים, שצפויה למנות כמה שופטים קריטיים בקדנציה הקרובה.

מפלגת העבודה מירב מיכאלי ממשלת בנט לפיד יאיר לפיד הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד