י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגשים את רצונו

השגחה עליונה: סיפור הקבורה של ההרוג במירון

בהר הקודש בירושלים: כך סובבה ההשגחה העליונה להגשים את רצונו של האברך הצעיר הרה"ח ר' יהודה לייב רובין ז"ל, שנהרג באסון מירון להיטמן בהר הזיתים למרגלות זקנו ז"ל 

השגחה עליונה: סיפור הקבורה של ההרוג במירון
הרב יהודה לייב רובין ז''ל צילום: באדיבות המשפחה

לקראת מלאות ה'שלושים' למ"ה נשמות הקדושים שעלו בסערה השמימה בעיצומו של ליל ל"ג בעומר באתרא קדישא מירון, חושף הסופר יוסף מאיר האס במוסף התורני של עיתון 'המבשר', סיפור מדהים של השגחה פרטית על מקום קבורתו של האברך ר' יהודה לייב רובין ז"ל מנספי מירון.

לחצו כאן כדי לתרום עבור משפחתו הכאובה של הרב רובין<<<

במלאות השלושים לאסון שוחח הסופר הרב האס עם הורי הנספים ושמע לראשונה מפי הרה"ח ר' יום טוב רובין, העורך האחראי של עיתון 'המבשר', מעשה המופלא ביותר על מקום הקבורה של בנו יקירו, האברך המופלג הרה"ח ר' יהודה לייב ז"ל, עת זכה להיטמן בין רגבי אדמת הקודש של הר הזיתים, ועוד למרגלות קבר זקנו הגה"צ רבי יוסף בנימין רובין זצ"ל, שנפטר כבר לפני למעלה מ-40 שנים ואיש לא העלה על דעתו כי נותר מקום פנוי בסביבתו.

בשעת חצות היום של יום שישי, בערך נודע סופית כי אכן הזיהוי התקבל וההלוויה תתקיים עוד היום. ר' יו"ט מיהר להתקשר אל מחותנו הגאון רבי יצחק מאיר הגר, רב בית הכנסת 'חניכי הישיבות' ברמה ב' בית-שמש, לדון יחד עם האלמנה הטרייה תחי' על מקום הקבורה. בתחילה דיברו על מקומות קבורה שונים, ובתוך הדברים הזכירו גם את הר הזיתים, כי זקנו רבי יוסף בנימין קבור שם כאמור. משום-מה, כשהרים ר' יו"ט את הטלפון לאיש הח"ק בירושלים, הזכיר רק את האופציה של הר הזיתים ואף לבקש מקום בחלקה של אביו רבי יוסף בנימין.

הוא הדגיש באוזניו: אני יודע שזו חלקה ישנה וכמעט אין בה מקום פנוי, אבל תעשה לנו טובה אישית לתת לנו מקום הכי קרוב לסבא. "עד עכשיו איני יודע למה הייתי כה נחרץ לבקש מהחברא קדישא לקברו בהר הזיתים דווקא", סיפר ר' יום טוב להמוני המנחמים הנפעמים, "בפרט שלא העליתי אפילו את האופציה של הקבורה במקום אחר ואולי נגיש יותר, אולם השי"ת כונן את צעדינו באורח פלא והפלא".

כעבור רבע שעה חוזר אליו איש הח"ק ומבשר לו בהתרגשות כי מצא מקום פנוי בתוך ארבע אמותיו של אביו הגה"צ רבי יוסף בנימין רובין זצ"ל בהר הזיתים. בינתיים גם המחותנים וגם האלמנה אמרו כי אכן ר' יהודה לייב בוודאי היה רוצה להיטמן בהר הזיתים המקודש, וכך ניתנה ההסכמה המהירה. אל הקבורה הגיעה המשפחה בשעת לחץ שיא לפני כניסת השבת העומדת בפתח, אך בהגיעם לשטח הקבורה הם שפשפו את עיניהם בתדהמה. לא היה זה בתוך ארבע אמותיו של הסבא, כי אם למרגלותיו ממש!!! הקבר נכרה בשורה מתחתיו, הוא קברו של המנוח ר' יהודה לייב ז"ל.

מסע הלווית הרב יהודה לייב רובין ז"ל. צילום: פלאש 90 

הסיפור עוד לא הסתיים: ביום ראשון הגיע החברותא של ר' יהודה לייב ז"ל לנחם את האבלים. לתומו הוא מספר, כי לפני שלשה שבועות הוא ישב אתו ודיברו שיחת חולין של תלמיד חכמים בין הסדרים, על הר הזיתים עם היחס שלו לביאת המשיח ולתחיית המתים, היכן הוא מוזכר בתנ"ך ובחז"ל. בתוך הדברים האלו, פנה החברותא המבוגר מר' יהודה לייב בעשרים שנה לפחות, ואמר לו: 'הייתי רוצה להיות קבור אחרי ה-120 שלי בהר הזיתים! לא יודע אם יזדמן לי לדבר עוד מישהו על הנושא הזה, אל תשכח להגיד זאת לבני משפחתי בבוא היום'... והנה, ר' יהודה לייב מחרה אחריו: 'האמת היא, שגם אני רוצה להיות קבור בהר הזיתים'!

לחצו כאן כדי לתרום עבור משפחתו הכאובה של הרב רובין<<<

סיפר החברותא בעיניים דומעות: שאלתי אותו: יהודה, מה לך ולהר הזיתים? ותשובתו היתה כי שתי סיבות בדבר: א) הרי דיברנו עכשיו על החשיבות הסגולית של הר הזיתים, ב) זקני רבי יוסף בנימין רובין זצ"ל קבור שם והייתי רוצה להיות טמון לצידו. כשתמהתי בפניו איזה סיכוי יש לו בכלל להיטמן ליד הסבא, הרי הוא אברך צעיר בן 27 ועד שיגיע זמנו בעוד עשרות רבות של שנים, הרי המקום יתמלא מן הסתם בקרובי משפחה מבוגרים יותר שירצו גם הם להיקבר בסמוך לראש המשפחה, אם בכלל נותר שם מקום פנוי אחרי כ"כ הרבה שנים, אבל תשובתו של ר' יהודה לייב ז"ל היתה פשוטה וברורה: 'איני מדבר איתך באופן פרקטי איך זה יתבצע למעשה, אני רק מדבר איתך על הרצון שלי להיות ליד הסבא, זה מה שאני רוצה'.

מסיים החברותא ומספר את עדותו המרטיטה: ביום שישי בצהריים כשנודע לי שר' יהודה לייב ז"ל בין הנספים, מיד צפה במחשבתי זכרה של אותה שיחה מצמררת לפני שלשה שבועות, בה הביע במפורש את רצונו להיות טמון בהר הזיתים על-יד זקנו ר' יוסף בנימין, אך חככתי בדעתי מה לעשות עכשיו; איך אני מעביר את המידע הזה לידיעת ההורים? מי אמר שההורים כבר יודעים זאת באופן סופית? איך מתקשרים להורים להודיע להם על מקום הקבורה שבנם רצה, לפני שהם יודעים בצורה ברורה שהוא נפטר?!

והנה, למרבה הפתעתו הוא שומע את הרמקול העובר ומכריז על ההלוויה ביום שישי, כי היא תצא להר הזיתים... מה מאד שמח בליבו כי הנה מתקיים רצון המנוח, אך עדיין לא ידע החברותא כי מסובב כל הסיבות הביא גם לקיום רצונו הנוסף: להיטמן למרגלות זקנו הרה"ח ר' יוסף בנימין ז"ל בחלקה ישנה שכמעט ואף אחד לא האמין שעוד נותר בה מקום פנוי, כמו המתינו רגבי אדמה אלו עשרות שנים לאותה נפש נקי וצדיק.

כך, דווקא ברגעים הקשים ביותר זכו בני משפחת רובין וכל הסובבים אותם לראות עין בעין כי השי"ת מלווה אותם ומתלווה אליהם בהיותם בעמק הבכא, שבטך ומשענתך המה ינחמוני. 

לחצו כאן כדי לתרום עבור משפחתו הכאובה של הרב רובין<<<

אסון מירון תשפ"א יהודה לייב רובין הר הזיתים יוסף מאיר האס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד