י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנשים פה מתחרפנים"

דיווח: בכירי 'מרצ' מפחדים מהח"כ המשוריין

לאחר שהמפלגה חתמה על הסכם קואליציוני עם 'יש עתיד', ולפיה הורוביץ, זנדברג ופריג' יקבלו תיקי שרים אם ממשלת השינוי תקום, אתמול דווח כי הדילוג על יאיר גולן בקבלת התפקידים הוא מכוון: "אנשים פה מתחרפנים מזה שהוא משוריין" | בנוסף, גורם אחר במפלגה טוען שמפחדים ממנו: "כי הוא טוען שמרצ צריכה להשתנות"

דיווח: בכירי 'מרצ' מפחדים מהח"כ המשוריין
יאיר גולן בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ישנו סיכוי כי יכנסו לראשונה מזה 20 שנה לממשלה בישראל, אתמול (שישי) דווח כי קיים מתח מסוים בתוך מפלגת 'מרצ', ובעיקר בין הח"כים שהתמודדו בפריימריז לבין הח"כ שזכה מן ההפקר ושוריין בלי מאמץ.

על פי הדיווח ב'ידיעות האחרונות', גורם במפלגה טוען כי בכירי 'מרצ', בניהם היושב ראש ניצן הורביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג׳, מפחדים מיאיר גולן, אשר שוריין במפלגה בבחירות 2019 מועד ב'.

"יאיר הוא נכס למרצ אבל הם מפחדים ממנו", אמר הגורם, בהסבר לכך שזנדברג, פריג׳ והורביץ קיבלו תיק וגולן לא, והמשיך, "כי הוא טוען שמרצ צריכה להשתנות להיפתח. מרצ היא לא מפלגה - היא מועדון סגור".

גורם אחר במפלגה תוקף את גולן ואומר: "הוא לא הדנ"א של מרצ. אנשים פה מתחרפנים מזה שהוא משוריין ברשימה למרות שאף פעם לא התמודד. ועם זאת, למרות מעמדו כחיצוני, הוא כבר מודיע שהוא רוצה להיות יו"ר המפלגה, ומאידך שמרצ סיימה את תפקידה ההיסטורי".

"יאיר הצטרף למרצ מתוך רצון לבנות מחנה שמאל גדול וחזק שיהיה חלופה שלטונית", טענו מנגד בסביבתו של גולן והוסיפו, "עצוב ואף טרגי שגורמים בתוך מרצ התאהבו בפוזיציה של להיות קטן ולא רלוונטי".

"את הגורמים האלה צריך להחליף, וככל שיקדם כן ייטב. מי שנכשלו פעם אחר פעם אחר פעם, איבדו את הלגיטימציה להובלה", תקפו.

כזכור ביום רביעי האחרון חתמו 'מרצ' ו'יש עתיד' על הסכם קואליציוני, במידה ולפיד יצליח להרכיב את ממשלת השינוי. לפי ההסכם, יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ יכהן כשר הבריאות, תיק איכות הסביבה שמור תמר זנדברג והתיק לשיתוף פעולה אזורי יהיה בידי ח"כ עיסוואי פריג'.

ב'מרצ' מסרו בתגובה: "יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ הוא זה ששריין את יאיר גולן ברשימה. כל הטענות על איומים על הורוביץ הם מופרכים לחלוטין. ממילא יתקיימו פריימריז פתוחים במרצ לקראת הבחירות הבאות וכל אחד יוכל להציג מועמדות – לרשימה או לראשות המפלגה".

"ישנו מתח בן חברי הכנסת מי יהיה השר, אבל ההחלטה של הורוביץ היא החלטה עניינית ואינה מקפחת אף אחד", הוסיפו.

מרצ יאיר גולן ניצן הורביץ שריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד