י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האצבע ה-61

בעוד בנט עושה היסטוריה, שותפתו שקד בהיסטריה

את הראשות מקבל בנט, את משרד המשפטים מקבלת מרב מיכאלי, וכך, כשהיא לא מרוויחה כלום איילת שקד נדרשת 'למכור את נשמתה לשמאל' הישראלי, להרפתקה שעלולה להתפרק תוך כדי הקמתה | דילמה, קווים לדמותה

בעוד בנט עושה היסטוריה, שותפתו שקד בהיסטריה
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ביום רביעי בחצות יפוג תוקף המנדט שקיבל יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מנשיא המדינה רובי ריבלין, וככל שנוקפות השעות המתח בזירה הפוליטית מגיע לשיא.

בעוד כל הנוגעים בדבר דעתם ברורה ויצוקה, לפיד מוותר לבנט שיוציא את נתניהו מבלפור, וכך גם ליברמן סער, וגם השמאל מצדו 'בולע' קואליציה עם אנשי ימין 'הפשיסטיים' בראש, הימנים מצדם מעלימים עין מנציגי השמאל. כולם התאגדו יחדיו למשימה הכה מסובכת, והיא: הוצאת משפחת נתניהו ממעון ראש הממשלה.

ישנה גברת אחת בפוליטיקה הישראלית שהיא עדיין לא החליטה האם המטרה של ניגוח נתניהו מקדשת את כל האמצעים או לא. וכך כל הלחץ מתנקז אל עברה של איילת שקד.

בעוד שותפה לדרך נפתלי בנט כבר סגור בדעתו על חבירה לשמאל על מנת להשתחל לכס הראשות, שקד מצדה לא החליטה עדיין. השעות הקרובות הן קריטיות מבחינתה.

הדילמה הגדולה של שקד מתעצמת לאור כך שאמנם בנט יזכה להתהדר בתואר ראש ממשלת ישראל, היא לא מקבלת שום דבר, את משרד המשפטים שהיא כה חושקת בו, לוקחת מרב מיכאלי יו"רית העבודה. היא לא יכולה לדרוש את זה כי ימינה מקבלת ראשות ממשלה עם מספר מנדטים נמוך יותר, כך שבעוד בנט עושה היסטוריה, שקד שרויה בהיסטריה.

מחר בשעה 10:00 בבוקר צפויים להתכנס חברי מפלגת 'ימינה' על מנת להתעדכן בנעשה במשא ומתן, חבר המפלגה אביר קארה מנסה להרגיע ואומר כי מדובר בראש הממשלה הראשון עם כיפה, חבר נוסף, ניר אורבך על פי הדיווחים צפוי לפרוש ולא להתנגד, ובכך תיכנס במקומו הגברת שירלי פינטו.

ובעוד החבר הנוסף עמיחי שיקלי מנהל מאבק גלוי נגד חבירת המפלגה לשמאל, הלחץ כולו מוטל כרגע על איילת שקד, על פי דיווחים שונים היא מנסה לגרור את גדעון סער לממשלת ימין בקונסטלציה כלשהי, ומנגד נפוצים הדיווחים כי היא בקושי מתפקדת מרוב לחץ, ואף בוכה.

כך או כך, שקד היא האצבע ה-61 של ממשלת השינוי. באבחת הצבעה אחת, היא חורצת גורלות, אך הדילמה, אוי לה מיצרה ואוי לה מיוצרה.

איילת שקד נפתלי בנט ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד