ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חמ"ל הטרור שהוקם ב'שומר החומות'

הקריאה המתרברבת של המפקד האיראני לאזרחי ישראל

"על ישראל להתכונן להעברת השליטה במדינה לפלסטינים, אני ממליץ לציונים לחזור לבתים שהם מכרו באירופה ובאמריקה, לפני שהם יתייקרו". כך אומר מפקד כוח קודס של איראן שמשבח את החמאס והגי'אהד על ניצחונם | דיווח כי במהלך מבצע "שומר החומות" הוקם חמ"ל משותף בביירות שכלל קצינים מחיזבאללה, קצינים מחמאס וארגונים פלסטיניים אחרים, בנוסף לקצינים ממשמרות המהפכה של איראן

הקריאה המתרברבת של המפקד האיראני לאזרחי ישראל
איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באירן, אסמאעיל קאאני, בירך את חמאס בנאום שנשא בשבת על "ניצחונם במערכה בת 11 הימים מול ישראל". הוא אמר כי "על ישראל להתכונן להעברת השליטה במדינה לפלסטינים, אני ממליץ לציונים לחזור לבתים שהם מכרו באירופה ובאמריקה, לפני שהם יתייקרו".

קאאני התרברב כי "רבים ממתקני התשתית של ישראל היו בהישג ידם של טילים פלסטיניים וניתן היה לפגוע בהם, אך חמאס סירב לכוון עליהם מכיוון שלא ייקח הרבה זמן עד שהפלסטינים ישתמשו במתקנים האלה בעצמם".

בנוסף לכך, הוא טען כי מספר הטילים שנורו לעבר ישראל במהלך ימי הלחימה הראשונים מראה על עוצמתם של חמאס והג'יהאד האסלאמי. "כולנו ראינו איך עזה הגנה באומץ על אדמות הפלסטינים, למרות שהיו נתונים בסנקציות במשך 15 שנים", אמר קאאני ברמיזה להתמודדות של אירן עם סנקציות בימים אלו. הוא הוסיף כי "ההתנגדות הפלסטינית פעלה באופן שבו מהיום הראשון המשטר הציוני התחנן לפלסטינים כדי להפסיק את המלחמה".

קאאני הוסיף כי "המסר של ההתנגדות הפלסטינית ושל ההתנגדות הגלובלית לילדי פלסטין הוא להתכונן לשלוט על כל פלסטין".

בתוך כך מדווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11. כי עורך העיתון אל-אח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, טוען בריאיון בסוף השבוע כי במהלך מבצע "שומר החומות" הוקם חמ"ל משותף בביירות שכלל קצינים מחיזבאללה, קצינים מחמאס וארגונים פלסטיניים אחרים, בנוסף לקצינים ממשמרות המהפכה של איראן. לדבריו, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איסמאעיל קאא'ני, ביקר פעמיים בביירות במהלך המבצע.

"החמ"ל היה אחראי על תיאום בין הצדדים לא רק בהקשר של חילופי ידע או דברים הקשורים לטקטיקה. הייתה גם פעילות מודיעינית". חיזבאללה, לפי טענתו, העביר לביירות קציני שטח בחמאס "בדרכים מיוחדות".

עוד טען כי במהלך הלחימה בחיזבאללה הצליחו להעביר ציוד לתוך עזה. הוא גם ציין כי לארגונים הפלסטיניים בעזה היה צורך לעקוב אחר התנועות של ישראל ולכן היה סיוע מצד "חיל האוויר של ההתנגדות" (מתכוון לחזית הצפונית ולא לעזה): "הישראלים הפילו מל"ט. זה לא אומר שזה רק המל"ט שחדר לשטח ישראל, מה שהם אמרו שהוא איראני".

לדבריו, הייתה כוננות בקרב המחנה הפרו האיראני מדרום לבנון ועד צנעא', בירת תימן, לקראת אפשרות שישראל תרחיב את המערכה. יש לציין שהשבוע מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, אמר במסיבת העיתונאים לתקשורת הערבית והזרה כי לכל אורך הלחימה היה תיאום בדרג גבוה עם חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן. עוד אמר סנוואר כי הרקטות ששוגרו מלבנון והמל"ט (האיראני) שחדר לישראל היו "בתיאום מלא בין ההתנגדות בלבנון לבין ההתנגדות בעזה".

משמרות המהפכה כוח קודס האיראני חמאס הג'יהאד האסלאמי שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד