כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לשים לב לציניות"

דפנה ליאל: התקדים הפוליטי המסוכן של בנט

הכתבת הפוליטית דפנה ליאל מדגישה את הסכנה בתקדים שיצר נפתלי בנט לפיו אין יותר אידיאולוגיה ומה שמנחה את המערכת הפוליטית מהיום הוא היכולת לסחוט ולהשיג כמה שיותר. "היום זה ימינה, מחר זו מפלגה אחרת"

דפנה ליאל: התקדים הפוליטי המסוכן של בנט
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר ימינה בנט הפתיע רבים כשהודיע ביממה האחרונה שפניו לממשלת שינוי עם לפיד בה יכהן כראש ממשלה ראשן ברוטציה. הכתבת הפוליטית של 'חדשות 12' דפנה ליאל מבקרת את המהלך ואומרת כי בנט יוצר תקדים מסוכן של סחטנות פוליטית.

לדברי ליאל, מתרחש לפנינו אירוע פוליטי יוצא דופן: בנט ושקד יושבים ודנים עם הליכוד לפרטי פרטים על מיזוגם לליכוד כרשימה אחת ובצד השני הם דנים עם המחנה הנגדי ששם על דגלו את הורדתו של נתניהו מהבימה הפוליטית, תוך טענה כי הוא מהווה סכנה ציבורית למדינת ישראל.

ליאל מדגישה כי את כל התרמית הזו מבצעים בימינה כשבאמתחתם שישה מנדטים בלבד, מה שפותח פתח לסחטנות פוליטית עתידית. התקדים הוא שבשם הניסיון להזיז את נתניהו, מפלגה קטנה מאוד סוחטת ומטרילה את המערכת הפוליטית כולה, מה שמביא לישראל ראש ממשלה שמגיע מתוך מפלגה בעלת שישה מנדטים בלבד.

יוצא מכך שיחסי הכוחות בפוליטיקה הישראלית נקבעים מהיום על פי פרמטר אחד: היכולת להציב תנאים ולסחוט. לדברי ליאל היום זו ימינה, אך בפעם הבאה זו תהיה מפלגה אחרת שתמשיך את המסורת ותתקע את המערכת הפוליטית כולה.

לסיכום אומרת ליאל שחשוב לשים לב לציניות שבדבר: "אין שום אידיאולוגיה - רק מי נותן יותר".

דפנה ליאל נפתלי בנט סחטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד