י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוב זה קורה

צפו: גבר אנטישמי משליך לבנה לעבר חלונות בית הכנסת

הקהילה היהודית בלוס אנג'לס מזועזעת בעקבות אירוע וונדליזם בבית הכנסת | מנהיגים יהודים בסאות'לנד גינו ניסיון וונדליזם בבית כנסת מקומי, ופגיעה במסעדה כשרה הסמוכה לו

צפו: גבר אנטישמי משליך לבנה לעבר חלונות בית הכנסת
משליך אבן לביהכנ"ס צילום: מתוך מצלמת אבטחה

ביום שישי האחרון לפנות בוקר, ניסה גבר אנטישמי לנפץ חלונות בית כנסת בלוס אנג'לס שעשויים מזכוכית חסינה. הוא לא הצליח, אך גרם נזק משמעותי, החלונות היקרים יוחלפו, לאחר שנסדקו, למרות שהם עשויים מחומר חסין לאבנים.

"ב-35 שנותיי כרב בית הכנסת היפהפה הזה, מעולם לא חוויתי מעשה כזה שנעשה נגד בית אלוקינו", אמר הרב אלעזר מוסקין מבית הכנסת 'ישראל הצעיר' בלוס אנג'לס לרשת 'פוקס ניוז'. "מעולם לא ראיתי שנאה כזו, ביטוי פומבי של אנטישמיות ושנאה ברחובות עירנו כפי שאנו רואים היום", הוסיף הרב והבהיר, "זה לא ירתיע אף אחד מללכת לבית הכנסת הזה, בית תפילה יהודי בלוס אנג'לס. אנו מתייחסים לתפילות שלנו ברצינות רבה, ולא נבהלים מאף מעשה".

ניסיון הוונדליזם אירע ביום שישי בשעה 01:00 לפנות בוקר. גבאי בית הכנסת מסרו כי האיש שבר תחילה חלון במסעדה סמוכה בשם Pat's Next Door, ואז ניסה לעשות זאת גם לבית הכנסת. "בפעם הראשונה שהוא ניסה לשבור את החלון, הוא לא הצליח מפני שזו זכוכית חזקה מאוד", אמר סטיבן סילבר, איש ביטחון של בית הכנסת. "הוא הופתע שזה לא נשבר, והרים את הלבנה וזרק אותה לחלון הבא שגם לא נשבר, ואז עזב את המקום".

רב בית הכנסת אמר כי הוא מצפה להגנה חזקה ואפקטיבית יותר על מקומות יהודיים, וקרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעשות יותר בשביל זה, "אם היהודים יותקפו ללא הפסקה, ארה"ב לא תהיה גדולה שוב", אמר הרב.

אנטישמיות בארצות הברית ידוי אבנים חילול בית כנסת לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד