א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אורבך שוקל את צעדיו

שעות הכרעה • הדד-ליין שהציב בנט לאיילת שקד: הבוקר בעשר

איילת שקד מסתבר עדיין לא ויתרה על ממשלת ימין ונפתלי בנט הציב לה דד-ליין עד השעה עשר בבוקר כדי שתציג לו אופציה ריאלית לממשלת ימין. בעשר צפויה להתכנס ישיבת סיעת ימינה אז יודיע בנט על ממשלת השינוי עם לפיד | שיקלי ייעדר מהישיבה, ניר אורבך שוקל את צעדיו

שעות הכרעה • הדד-ליין שהציב בנט לאיילת שקד: הבוקר בעשר
נפתלי בנט צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בתחילתו של שבוע בו נראה כי ממשלת שינוי של בנט, לפיד וסער היא דבר מוגמר, עדיין מתנהלים מגעים מתחת לפני השטח במטרה לנסות ולגבש ממשלת ימין, או לחילופין לסנדל ממשלת שינוי.

עמית סגל מדווח הבוקר כי בנט הציב לאיילת שקד דד-ליין עד עשר בבוקר (ראשון) על מנת שזו תראה לו אופציה להקמת ממשלת ימין. מאמציה של שקד מתמקדים בתקווה חדשה וסער שקיבל מנתניהו הצעה לכהן ראשון ברוטציה ביום שישי אך עדיין לא הגיב על כך מאז.

גם העיתונאי יקי אדמקר מדווח הבוקר כי שקד פועלת נמרצות לנסות ולגבש ממשלת ימין לפי דד-ליין שהציג לה בנט. עד ישיבת הסיעה של ימינה בשעה עשר בבוקר.

ח"כ עמיחי שיקלי שהביע התנגדות לממשלת שינוי עם השמאל והערבים ייעדר מישיבת סיעת ימינה שתתכנס הבוקר ברעננה. ניר אורבך שוקל האם להתפטר או לתמוך בהקמת ממשלת בנט-לפיד, אם תקום.

בתוך כך, גורם בכיר במערכת הפוליטית טוען כי מנסור עבאס קיבל החלטה שיתמוך בממשלת בנט־לפיד. לדבריו, לאחר השבועות הביטחוניים האחרונים והלחץ הכבד מצד מפלגתו, הוא לא יכול לתמוך בממשלת ימין, וכן הוא לא יכול להרשות לעצמו ללכת לבחירות שבהן יימחק מהמפה הפוליטית. 

הפרשנית רינה מצליח סיפרה בסוף השבוע על השבוע הלא פשוט שעברה איילת שקד שחוששת מאוד מלאכזב את בייס בוחריה וללכת עם השמאל. מצליח סיפרה על ימים של בכי ועצבנות שעוברים על שקד בעקבות ההבנה כי לא תהיה לה ברירה לבסוף והיא תצטרך לחבור לממשלת שמאל בתמיכת הערבים.

איילת שקד מפלגת ימינה נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד