י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צעד חריג בלחימה

דיווח: נתניהו אישר לחסום את הרשתות החברתיות

בעקבות ההתפרעויות בערים המעורבות שהתרבו במהלך הלחימה בדרום, ראש הממשלה קיבל הצעה ממערכת הביטחון והמשטרה לפיה הרשתות החברתיות המרכזיות בישראל ייחסמו | נתניהו הסכים - אך בכיר במשרד המשפטים התנגד, וההצעה ירדה מהפרק

דיווח: נתניהו אישר לחסום את הרשתות החברתיות
אפליקציות בטלפון חכם צילום: pixabay

ברקע הרגיעה היחסית בהתפרעויות, הבוקר (ראשון) דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לחסום את הרשתות החברתיות המרכזיות בישראל, אך בכיר במשרד המשפטים דחה את ההצעה.

על פי הדיווח ב'וואלה', בעיצומן של העימותים בערים המעורבות, במערכת הביטחון ומשטרת ישראל הציעו לנתניהו לחסום את הגישה לפייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם, זאת כדי להפחית את יכולת ההתארגנות של הפורעים.

למרות שחסימה של רשתות חברתיות אף פעם לא התקיימה בישראל, ונחשבת לצעד חריג ביותר שלא נעשה במדינות דמוקרטיות, ההצעה הונחה בפני הדרג המדיני והמשפטי, וכאמור נתניהו אף הסכים לקבלה.

"זה בא מתוך הבנה שהרשתות החברתיות 'הלהיטו' את מה שקורה בארץ", טען גורם המעורה בפרטים והמשיך, "לא מעט מההתפרעויות היו על רקע קריאות והתארגנויות דרך פייסבוק וסרטוני טיקטוק ששלהבו עוד יותר את האווירה ונתנו השראה לאותם פורעים".

אך למרות אישורו של ראש הממשלה, בכיר במשרד המשפטים דחה את ההצעה, ובכך הוריד אותה מסדר היום. לאחר שנפסלה אופציה זו, במשטרה המשיכו בגיוס כוחות חסר תקדים של פלוגות המילואים של מג"ב, והכנסת פלוגות מיהודה ושומרון לערים המעורבות.

"מנענו אינתיפאדה שלישית בישראל", טען בכיר במשטרה והוסיף, "עצימות האירועים ומספר המוקדים הרבים לא היו מקום המדינה. שום מדינה בעולם לא הייתה נערכת אל מול אותם מוקדים בזמן פחות ממה שנדרש למשטרת ישראל להיערך. השוטרים היו בלחימה אמיתית ומנעו עשרות ואולי מאות אירועים של פגיעה באזרחים".

רשתות חברתיות חסימה שומר החומות משרד המשפטים פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד