ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החשש מליברמן

"ממשלת זדון": כך מסוקר 'גוש השינוי' בביטאונים החרדים

בעוד במערכת הפוליטית נערכים לאפשרות כי בתוך ימים ואף שעות ספורות יכריז לפיד 'עלה בידי', בביטאונים החרדים כבר מסקרים בחשש ובפחד את היום שאחרי | בעיתונות הכתובה מתריעים מפני הצבתו של ליברמן במשרד האוצר והסכנות למעמד בני הישיבות ושאר נושאים שבציפור נפשה של היהדות החרדית

"ממשלת זדון": כך מסוקר 'גוש השינוי' בביטאונים החרדים
המודיע והמבשר. אילוסטרציה צילום: Sophie Gordon / Flash 90

הציבור החרדי התעורר הבוקר (ראשון) לכותרות ראשיות בביטאונים החרדים, 'יתד נאמן', 'המודיע', 'המבשר' ו'הדרך' עם הבשורה על הקמת הממשלה האפשרית, תוך הצגת החשש מממשלה שתפגע קשות בציבור החרדי, פגיעה במעמד בני הישיבות, השבת ושאר נושאי הדת והחשש העיקרי ממינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לתפקיד שר האוצר.

ב'יתד נאמן' תחת הכותרת "ממשלת זדון בהקמה", הביעו דאגה "בקרב שלומי אמוני ישראל מכך ש'ברית האחים' חוזרת", לצד חשש כבד "משורת מעשי הרס ופגיעה בחומות הדת והיהדות בארץ הקודש".

"נציגי המפלגות המסתמנים כמי שיובילו את הממשלה המוקמת, בהם גם נציגים של כתות זרות המבקשות להשתרג על כרם בית ישראל, כבר הצהירו על מגמותיהם וחלקם אף המי שותפים פעילים בפגיעה קשה בעולם התורה, חומות קדושת השבת, שבירת קדושת המשפחה היהודית וטהרת הייחוס".

עוד דווח כי "לפי חלוקת התפקידים המסתמנת, הממשלה הבאה עלולה להיות הממשלה הכי אנטי חרדית עם עקרונות ברורים של עקירת רוח ישראל סבא ומסורת הדורות ובגיבוי ימינה להקמת ממשלה אנטי יהודית".

ב'המודיע' דיווחו כי "בנט החליט סופית להקים ממשלת שמאל עם לפיד", בכותרת הראשית הובא טור בו נכתב על "הונאת הבחירות הגדולה בהיסטוריה הישראלית". בביטאון השר יעקב ליצמן צוטט כאומר "כי ממשלה שתמנה את ליברמן לשר אוצר תיזכר לדיראון עולם".

ליצמן מכנה בשיחה עם 'המודיע' את מעשי נפתלי בנט ואיילת שקד "סטרית לחי לימין ולציבור החרדי, תוך פגיעה אנושה וסיכון ממשי לקיום מסורת ישראל והצביון היהודי במדינה", תוך שהוא מכנה את צעדם, "הונאה פוליטית ופשע שנאה לאור יום".

בעיתון 'המבשר' הביעו אף הם חשש דווקא ממיניו של אביגדור ליברמן, אך לא רק, את הממשלה מכנים הם כ"ממשלת רוטציה עם יאיר לפיד". בכותרת הראשית הם כתבו כי "שוררת דאגה רבה של שדרות הציבור החרדי החושש מפני קעקוע של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, הממשלה הבאה צפויה להיות מאופיינת בקווי יסוד פוגעניים בנושאים הקריטיים הנוגעים לאורח חיה של היהדות החרדית בארץ ישראל".

כך מביעים חשש מפגיעת הממשלה "בסוגיות אקוטיות במעמד בן הישיבה, עצמאות החינוך, הגיור ועוד", בכיר חרדי צוטט ב׳המבשר׳, כאומר, "די להתבונן במינויו הצפוי של ליברמן לתפקיד שר האוצר ולמינוי הנוסף הצפוי של איש ישראל ביתנו בראשות ועדת הכספים כדי להבין את עומק הפגיעה האפשרית הצפויה בציבור החרדי בארץ ישראל בשנים הבאות".

ב'הדרך' הביעו "זעזוע מהפגיעה הקשה בעולם היהדות". על פי מה שדווח בעיתון, בהסכמים "שנחתמו עם מפלגות שמאל: יוקם במשרד התפוצות ׳האגף ליהדות מתחדשת׳, ומסתמן כי רפורמי יעמוד בראשות המשרד". תוך קריאה של הרגע האחרון לבנט "אל תפנה לשמאל".

המבשר המודיע יתד נאמן אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד