י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עושים אחדות"

בשידור חי מבנייני האומה: אירוע לנשים במלאת 30 לאסון מירון

ביום רביעי הקרוב, במלאת 30 לאסון מירון, מקיים קשר יהודי בשיתוף עיריית ירושלים, אירוע נשים ענק בשידור חי מבנייני האומה  

בשידור חי מבנייני האומה: אירוע לנשים במלאת 30 לאסון מירון
שידור חי מבנייני האומה צילום: Hadas Parush/Flash90

כששחר נתקלה בפירסום שקרא לה לקבל "חברותא" חרדית זה היה לה כל כך מוזר עד שקרא לה להסתכל על זה שוב. סתם כך באמצע החיים להתחבר עם דוסית  רצינית ועוד לדסקס איתה יהדות?? מה יש לנו במשותף בכלל? אבל דווקא לכן היה איזה רגע של סקרנות, של "בוא נאתגר את עצמי" והיא מילאה טופס הצטרפות. שחר לוי, בת 29, מנתחת מערכות, חולון.

דבורי שמעה על קשר יהודי מחברה עם אור בעיניים. תרומה לעם, תרומה לעצמה, משהו טוב שאת יכולה להוסיף בין לבין, אבל איכשהו המילים היפות התאבכו ועלו מעלה עם אדים מסיר מרק האפונה יחד עם הררי הכביסות והסקיצות שעליה להגיש עד מחר. ואיכשהו יום אחד גם הדיבורים האלו פרצו אל הלב. דבורי התיישבה מול המחשב ומילאה בדייקנות שאלון משלה. דבורי גולדשטיין, בת 32, מעצבת פנים, ירושלים.

ורצה מסובב הסיבות ושחר ודבורי שודכו האחת לשניה, יצרו קשר הססני בהתחלה, שיחת היכרות ראשונית, החלטה מה לומדים (ספר התודעה במקרה שלהם, תודה ששאלתם) ויצאו לדרך. כל אחת מהן רצתה רק לנסות, כל אחת הגיעה עם מטען שלם של חששות התלבטויות. היא תנסה להחזיר אותי בתשובה? היא תהיה שיפוטית? יהיה מעניין? יהיו לי תשובות? אבל אחרי 3 שיחות, כשקבעו להיפגש לקפה ולהכיר פנים אל פנים, החיבור היה עצום. מי שראה מהצד את החיבוק אמת הנירגש והמבט השמח בעיניים, תהה לעצמו בשקט מה הוא רואה כעת. שתי נשים שונות כל כך במראה ובשדר, מחוברות ואוהבות וקשורות בקשר הכי מיוחד בעולם. קש שבוא יהודי.

כי בשיחות האלו, אם רק נעיז לנסות, מגלים אלפים של מנסים איך היהדות ומסורת ישראל היא בסיס איתן שקושר בין כל יהודי ליהודי. פתאום כל המחסומים והסטיגמות והחומות פלסטיק שבנינו בינינו, מתמוססות, ואנחנו מתגלים כולנו בתוך שלנו – נשמות יהודיות יקרות שעמדו יחד למרגלות ההר וקיבלו יחד את הנכס העצום ביותר בעולם: התורה הקדושה.


מיזם החברותא

קשר יהודי מחבר, במשך עשור, יהודים שומרי מצוות עם יהודים מתעניינים לקשרי חברותא אישיים של היכרות אישית ולימוד תורה. עשרים אלף צעירים וצעירות משני המגזרים חוברו עד כה ומאירים את העולם באור של אהבת ישראל וחיזוק הזהות היהודית.

האסון הנורא שפקד אותנו לפני 30 יום באתרא קדישא מירון, טלטל את כולנו. כל מי שנשמה יהודית בוערת בו, הרגיש שהוא לא יכול להמשיך הלאה סתם כך. שמשהו כל כך גדול וגבוה ונורא וצועק קרא כאן – שאי אפשר להישאר חרשים ואדישים.

המשפחות הגיבורות והמיוחדות, אחת אחת, יצאו בקריאה של קודש לחזק ולהתחזק בעניין של אחדות. לוותר, להתגמש, לפתוח לב ליהודי ששונה ממך.

יצאנו מניחום אבלים אצל המשפחות והקריאה שלהם הדהדה לנו באזניים: תעשו עם זה משהו. תעזרו לנו שההתרוממות וההתעלות לא יישארו בדיבורים. שלא יתמסמסו עם מאורעות הזמן. שלא יהיה האסון לשווא. שנוכל להגיד לבורא עולם: הבנו, הבנו את המסר. אין צורך בעוד טלטלות.

הבנו שדווקא אנחנו בקשר יהודי, שעושים אחדות ואהבת ישראל בשוטף, צריכים להרים את הכפפה. לתת לכל יהודי שליבו חם וחשוב לו לקום ולעשות מעשה, את הכלים וההזדמנות לייצר קשר אישי מיוחד של שיתוף בתורה ליהודי מתעניין.

ביום רביעי הקרוב, במלאת 30 לאסון מירון, מקיים קשר יהודי בשיתוף עיריית ירושלים, אירוע נשים ענק בשידור חי מבנייני האומה. האירוע מיועד לנשים חרדיות וחילוניות מירושלים ומרחבי הארץ שרוצות להצטרף למיזם האחדות, לעשות אחדות ולא רק לדבר עליה.

באירוע ישתתפו 'משפחות מירון', ראש העיר ירושלים, הרבנית ימימה מזרחי, אמניות במה ועוד, ומציון תצא תורה. האירוע ישיק קמפיין אדיר לשיתוף מצטרפים נוספים מכל החוגים, נשים וגברים, למיזם החברותות של קשר יהודי. התשובה לאסונות ולפירוד – עוד אלפי זוגות של אהבת ישראל אמיתית, של חיבור השסע העמוק בחברה שלנו, של מיטוט חומות של ניכור ושנאה, של חימום, וחיבור מהמקום הכי יהודי שיש.

להצטרפות לאירוע בשידור חי ביום רביעי, 2.6<<<

להצטרפות למיזם החברותות: <<<<

פרויקט חברותא חברותא אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד