ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השער שעורר סערה

ב'ניו יורק טיימס' מודים: טעינו בתמונת הילדה שנהרגה בעזה

בעיתון ה'ניו יורק טיימס' הודו כי טעו בתמונתה של אחת מהילדות שנהרגו ברצועת עזה במהלך מבצע 'שומר החומות' העיתון הודה בטעותו ושינה את התמונה | בעיתון 'הארץ' הטעות לא תוקנה

ב'ניו יורק טיימס' מודים: טעינו בתמונת הילדה שנהרגה בעזה
הניו יורק טיימס צילום: unsplash

בשבוע שעבר פרסם הניו יורק טיימס כתבה נרחבת ילדי עזה שנהרגו במהלך מבצע 'שומר החומות', עיתון הארץ הביא לעמוד השער שלו את הכתבה מהעיתון האמריקאי יחד עם התמונות של הילדים שנהרגו ברצועה ועורר סערה בישראל. כעת מודים בניו יורק טיימס כי טעו באחת התמונות.

ב-N12 מובא הבוקר (ראשון) שהעיתון האמריקאי הפופולרי הניו יורק טיימס פרסם כי טעה באחת מתמונות 67 הילדים שנהרגו ברצועת עזה במהלך המבצע האחרון. הטעות הייתה בתמונתה של רהף אל-מסרי בת ה-10. העיתון הודה בטעותו ותיקן.

עיתונאי "ניו יורק טיימס" כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו על השגיאה שנעשתה בתמונתה של רהף אל-מסרי בת ה-10: "פרסמנו בטעות תמונה שגויה. הילדה בתצלום של רהף לא הייתה היא. החלפנו את התמונה באחרת שסופקה על ידי המשפחה. רהף נהרגה בלילה הראשון של המבצע, כפי שדיווחנו. התמונה הייתה שגויה".

מי שלא תיקן את הטעות בתמונה עד עתה הוא עיתון הארץ שהביא את הכתבה מהניו יורק טיימס לעמוד השער שלו ועורר בכך סערה גדולה בישראל, בין היתר על כך שלא הדגיש כי החמאס אשם בהר הילדים בכך שמשתמש בהם כמנגנים אנושיים ומשגר רקטות מאזורי אוכלוסייה.

כזכור, בעקבות הסערה, מו"ל הארץ עמוס שוקן התנצל בציוץ בטוויטר על כך שהעיתון בחר לא לפרסם את שני התמונות של הישראלים שנהרגו מהירי של חמאס, אך לא מתייחס להתקפות על עצם הפרסום של תמונות הילדים העזתים שנהרגו.

"‏הורדת 2 הילדים הישראלים שנהרגו במלחמה מן הכתבה של הניו יורק טיימס היא טעות קשה של עורך שנימק את זה שדיווחנו על המקרים שלהם בהרחבה ובזמן אמיתי", כתב שוקן.

"יחד עם זאת הוא פגע בצורה שהניו יורק טיימס הציג את מה שקרה במלחמה לילדים, משני הצדדים. אני מתנצל בפני הקוראים, ונתקן בדיגיטל", הוסיף.

 

עיתון הארץ שומר החומות ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד