י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"למנוע ממשלת שמאל"

נתניהו מזמין את בנט וסער לפגישה; ראשי סיעות גוש הימין בהצעה חתומה

ניסיון אחרון: ראש הממשלה נתניהו מזמין את יריביו מימין גדעון סער ונפתלי בנט לפגישה עם נציגי גוש הימין שתחת הנהגתו, "ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת" • במקביל נציגי גוש הימין במכתב לסער ובנט עם הצעת הרוטציה המשולשת | צפו

נתניהו מזמין את בנט וסער לפגישה; ראשי סיעות גוש הימין בהצעה חתומה
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

בהמשך להצעת הליכוד לרוטציה מושלשת, ראשי סיעות גוש הימין, בנימין נתניהו, אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן ובצלאל סמוטריץ' הגישו הצעה כתובה לגדעון סער ונפתלי בנט להקים ממשלת ימין ברוטציות.

ראשי הסיעות ממחנה הימין שיגרו מכתב לתקשורת, בו מוכתבים סער ובנט בקריאה למאמץ אחרון "למנוע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ולהקים ממשלת ימין שתשמור על ביטחונה ואופיה של מדינת ישראל", נמסר מהליכוד.

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לבנט וסער לפגישה: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופיה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו. חתמנו על הצעה מרחיקה לכת לגדעון סער ונפתלי בנט, הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות שתדאג לכל אזרחי ישראל. כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את גדעון סער ונפתלי בנט - בואו עכשיו, מייד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

במכתב עליו חתמו ראשי סיעות הימין, נכתב: "מתוך נכונות לשים בצד כל שיקול אישי ומתוך נכונות לעשות צעדים חסרי תקדים ומרחיקי לכת כדי להבטיח את ביטחונה ואופיה של מדינת ישראל, בניסיון אחרון למנוע ממשלת שמאל שתסכן את המדינה, אנו, ראשי סיעות גוש הימין החתומים מטה, מציעים בזאת לח״כ גדעון סער ולח״כ נפתלי בנט את ההצעה לרוטציה משולשת".

על פי הצעתם, תוקם ממשלת ימין. כך שחה"כ גדעון סער יכהן כראש ממשלה החל מיום השבעת הממשלה ה-36 ולמשך שנה ושלושה חודשים. כאשר חברי הכנסת של סיעותינו יחתמו על המסמך הדרוש לנשיא המדינה לשם מתן האפשרות לחה״כ סער להקים את הממשלה.

כזכור, הבוקר בתגובה להצעת נתניהו הודיע יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי הוא דוחה את ההצעה, "עמדתנו ומחוייבותנו היתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים".

בתוך כך, צוותי המו"מ של יש עתיד נועדו עם צוותי המו״מ של תקווה חדשה לישיבת מו״מ במטרה לחתום על הסכם קואליצוני עוד היום. יצויין כי נותרו עדיין סיעות עימן טרם הגיעו להסכם, כחול לבן, ימינה ורע"מ.

המכתב שנשלח

לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן כראש הממשלה החל מתום תקופת כהונתו של ח״כ סער הנקובה בסעיף 2 וזאת למשך שנתיים. בסיומן נפתלי בנט יכהן כראש ממשלה ביתרת תקופת כהונת הממשלה החל מתום כהונתו של ראש הממשלה נתניהו כמפורט בסעיף 3 לעיל.

עוד מתחייבים נציגי גוש הימין כי סעיף הפריטטיות יבוטל, כאשר הם מרגיעים את סער ומתחייבים במסמך החתום כי "שר המשפטים ימונה בהסכמה", במטרה להקל עליו לרדת מהעץ.

 

בנימין נתניהו רוטציה בראשות הממשלה נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד