י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

מח"ש: חקירת פרשת יוסל'ה פליישמן נסגרה - לאחר שהמשפחה סירבה לשתף פעולה

כחצי שנה לאחר שנחשפה ב'בחדרי חרדים', החליטה המחלקה לחקירות שוטרים לסגור את חקירת פרשת מעצרו של תושב שכונת 'בית ישראל' בירושלים, לאחר שלטענתה בני משפחתו סירבו בתוקף לשתף פעולה | מח"ש קבעה כי "התגלו כשלים שונים, לאורך כל האירוע - מתחילתו ועד סופו" - ולכן הומלץ להעמיד את המעורבים לדין משמעתי

מח"ש: חקירת פרשת יוסל'ה פליישמן נסגרה - לאחר שהמשפחה סירבה לשתף פעולה
המעצר במאה שערים צילום: ישראל מ. ק.

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את חקירת מעצרו של תושב מאה שערים הלוקה בנפשו, יוסל'ה פליישמן, לאחר שמשפחתו סירבה לשתף פעולה עם החקירה - כך עולה ממכתב ששלחה המחלקה לח"כ משה ארבל, שתהה לפשר סגירת החקירה. כמה מהשוטרים שהיו מעורבים בפרשה נחקרו, אך לאחר סגירת החקירה התיק בעניינים הועבר למחלקת משמעת במשטרה.

הפרשה שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים', עוררה סערה והובילה לחקירה כנגד השוטרים שהיו מעורבים במעצר ובשחרורו של פליישמן. בד בבד, נשמעה ביקורת רבה על אופן התנהלות המשטרה בפרשה ועל האופן שבו היא נבדקה, גם לאחר שפורסמו הכשלים הרבים שאירעו במהלכה.

כזכור, פליישמן נעצר לפני כחצי שנה - בלילה שבין רביעי לחמישי, ב' טבת תשפ"א, על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב. לאחר שעתיים, בשעה חמש בבוקר, משהבינו במשטרה כי מדובר במעצר שווא, הוא שוחרר לחופשי. במשך שעות ארוכות הוא נעדר ונערכו אחריו חיפושים. רק סמוך לשעה 22:00 בערב הוא אותר כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה ופונה לבית החולים.

לפני כשבוע, הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לגורמים המעורים בפרשה ולבני משפחתו של פליישמן, כי הוחלט לסגור את החקירה נגד השוטרים המעורבים. לטענת מח"ש, נעשו מספר ניסיונות לקבל את הגרסה המלאה מבני המשפחה ומפליישמן עצמו, אך ללא הצלחה. "במחלקתנו נפתחה חקירה פלילית של האירוע, במסגרתה, נחקרו השוטרים המעורבים ונאספו ראיות רלוונטיות", נכתב בתשובת מח"ש לחבר הכנסת ארבל.

חה"כ ארבל

"כמו כן", הוסיפו במח"ש, "מטבע הדברים נעשו מספר ניסיונות לקבלת הגרסה המלאה והמפורטת מפי מר פליישמן עצמו ומבני משפחתו. לצערנו כל הניסיונות לעשות כן עלו בתוהו, לאחר שאלה הביעו את סירובם התקיף לשתף פעולה".

יחד עם זאת, במח"ש הורו להעביר את התיק למחלקת משמעת של המשטרה, שתקבע את העונש שיוטל על השוטרים: "כיוון שבמישור המשמעתי התגלו לכאורה כשלים שונים, לאורך כל האירוע - מתחילתו ועד סופו - הוחלט להעביר את התיק למחלקת משמעת במשטרת ישראל עם המלצה להעמיד את המעורבים לדין משמעתי".

יוסף פליישמן מחש משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד