י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתוך השלושים

אסון מירון: התינוק משיקגו נקרא על שם המלמד מביתר עילית

בדרך לקבר אחיו ר' אלעזר מרדכי ז"ל מספר בן משפחת גולדברג על התינוק שנולד בשיקאגו ונקרא בשמו של אחיו | "האובדן הוא לא רק שלנו, אלא של הרבה ממשפחות התלמידים שלו, זו התחושה שאנו מקבלים מעוד ועוד משפחות במהלך השבועות האחרונים"

אסון מירון: התינוק משיקגו נקרא על שם המלמד מביתר עילית
אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

כמו כל עם ישראל, גם למשפחת כ' המתגוררת בשיקגו הגיע דבר האסון הנורא שאירע בליל ל"ג בעומר תשפ"א ב'שביל רב דוב' שבהר מירון, עת נספו במקום 45 קרבנות שהגיעו להשתתף בהילולת רשב"י.

עם היוודע זהות הנספים, נחרדו במשפחת כ' לראות את שמו של המלמד מביתר עילית ר' אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל בין הנספים, ובעקבות כך החליטו כי הילד שעומד להיוולד להם ייקרא בשמו, ואכן התינוק שנולד בתוך ימי השלושים נקרא בשם אלעזר מרדכי שיחי'.

אחיו של ר' אלעזר מרדכי ז"ל שוחח הבוקר (ראשון) עם 'בחדרי חרדים' וסיפר בהתרגשות על העומד מאחורי החלטת ההורים משיקגו לקרוא את שם בנם בשמו של אחיו ז"ל שהתגורר בביתר עילית.

"משפחת כ', המתגוררת כיום בשיקגו שבארצות הברית, הגיעה לפני מספר שנים לגור בארץ, והתמקמו בעיר ביתר עילית, שם יש להם עוד קרובי משפחה" מספר אחיו של ר' אלעזר מרדכי ז"ל.

"למשפחה יש עוד בן כיום כבן 10, שבהגיעו לארץ לא הכיר את השפה ואת המנטליות, ואחי, ר' אלעזר מרדכי ז"ל במאור פניו קרבו מאד ולימד וביסס אותו, והקל את חבלי הקליטה של הילד וכל המשפחה בארץ, והמשפחה מאד נקשה אליו והעריכה אותו" סיפר האח.

עוד הוסיף: "המשפחה חזרה להתגורר בחו"ל, כשהגיעה הבשורה המרה לשיקאגו, הרגישו ונדברו ביניהם הורי משפחת כ' כי הילד העומד להיוולד להם הם יקראו אותו בשמו של המלמד מביתר שכל כך דאג להם ועזר להם. וכן בברית נקרא שמו של התינוק 'אלעזר מרדכי' על שם אחינו".

"מדובר אמנם במקרה מיוחד ומרגש, אך את התחושה הזו, של האובדן שהוא לא רק שלנו, אלא של הרבה ממשפחות התלמידים שלו, אנו מקבלים מעוד ועוד משפחות במהלך השבועות האחרונים. אין ספק שהאבדה גדולה עד למאד" סיכם האח את שיחתו, בדרכו לקבר אחיו לרגל השלושים שחל בשבת.

אסון מירון תשפ"א ברית אלעזר מרדכי גולדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד