כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תחזוקה נכונה

איך לתחזק דודים וקולטים בבית מאת שלומי כהן שירותי אינסטלציה

בכדי להבטיח את אורך חיי הדוד חשוב מאוד להקפיד על התחזוקה של דודי השמש והחשמל. תחזוקה נכונה תמנע את הבעיות הנפוצות בדודים

איך לתחזק דודים וקולטים בבית מאת שלומי כהן שירותי אינסטלציה
שירותי אינסטלציה צילום: יח"צ

דודי שמש ודודי חשמל הינם רלוונטיים מאוד לצורך חימום המים בבית לאורך כל השנה. הדודים אמורים לשמש אותנו לתקופה של בערך 10 שנים, אך כמובן שהכל בהתאם לרמת השמירה והתחזוקה שלהם. בכדי להבטיח את אורך חיי הדוד חשוב מאוד להקפיד על התחזוקה של דודי השמש והחשמל. תחזוקה נכונה תמנע את הבעיות הנפוצות בדודים. יחד עם זאת חשוב מאוד לזכור שאם יש לכם בעיה כלשהי בדוד שמש או חשמל, יש לבחור באיש מקצוע אמין ומנוסה בתחום תיקון דודים בהתאם לכל תקלה שיש בהם בצורה מקצועית ואיכותית.

כיצד מתחזקים דודים בצורה נכונה?

הצטברות אבנית היא הגורם הראשי לתקלות בדודי שמש ודודי חשמל. המים בישראל מכילים כמות משמעותית של סידן ושל מינרלים אחרים וכאשר המים מתחממים בדוד המינרלים הללו מפורדים מהמים, שוקעים בדודים ובקולטי השמש ונצמדים בצורת אבנית לגוף החימום החשמלי ולחלקי מתכת אחרים. כך נוצרות בעצם סתימות והיעילות של גוף החימום והקולטים יורדת. ניקוי אבנית הוא לא פעולה פשוטה ועל כן, חשוב מאוד לבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך מניעת הצטברות אבנית.

יש לבצע ניקוי אבנית אחת לתקופה ובעיקר לקראת עונת החורף בה משתמשים בתדירות גבוהה יותר בדוד החשמלי, יש להתקין מסננים ולהחליף אותם בתדירות קבועה וכן יש להתקין שרוול פלסטיק שמונע ומקטין הצטברות אבנית על גוף החימום.

כיצד מתחזקים דוד לצורך מניעת נזילות

אחת הבעיות הנפוצות בדוד חשמלי היא נזילות. הסיבות לנזילות בדודי שמש נובעות מפיצוץ צינורות או חלקים מהדוד בשל התחממות יתר של המים בדוד. יהיה ניתן להבחין בתופעה המדוברת על ידי שלוליות שמצטברות בסמוך לדוד או מתחת לדוד או כאשר המים בדוד אוזלים מהר מאוד ולא מספיקים אפילו למקלחת אחת. בכדי למנוע את תופעת הנזילות חשוב מאוד להתקין ווסת טמפרטורה לחום המים. מדובר על אמצעי מעולה להימנעות מכוויות ושמירה על הדוד והצנרת הביתית. חשוב גם להבין שאי התחממות יתר של המים תקטין את כמות האבנית שתיווצר בדוד ואף תסייע לכם לחסוך באנרגיה וחשמל.

תחזוקה נכונה של קולטי שמש

קולטי שמש של דודי שמש עשויים כרשת של צינורות ומשטחים מרותכים שונים אשר אין אפשרות להעביר דרכם חוטר ניקוי. ניתן לבצע שטיפה חלקית של הקולטים באמצעות פירוק הקולטים והזרמת מים נקיים דרך הקולטים, אך מדובר על פעולה מורכבת וקשה לביצוע. מעבר לכך, פירוק והרכבה של הקולטים עלולים להוביל לשרשרת של תקלות בחיבורים שנוגעים בדרך כלל בחלודה והדבר ידרוש תיקון יקר מאוד. לכן, כדאי מאוד לשטוף את הקולטים בצורה חיצונית לצורך הסרת האבק שהצטבר עליהם מדי כמה שבועות ובעיקר בעונות המעבר שהן אביב וסתיו.

החלפת גוף חימום ופלאנג'

פלאנג' הוא גליל מתכת שמוברג לתחתית של דוד החימום ועליו מורכבים גוף החימום החשמלי, מאיץ חום, תרמוסטט וחיבורים חשמליים חיצוניים. מדובר על חלק שנכמר כיחידה אחת וגם מוחלף כיחידה אחת. אין טעם להחליף חלקים בודדים מהחלק המדובר שכן, כלל החלקים מתכסים באבנית ומתבלים באותה המידה. מדי פעם כדאי להחליף את החלק המדובר על מנת למנוע בעיות קשות יותר בדוד שיכולות לנבוע כתוצאה מהצטברות משמעותית של אבנית.

תיקון גוף חימום בדוד מהווה את התיקון הנפוץ ביותר כיום הן בדודי חשמל והן בדודי שמש. גוף החימום מתכסה באופן הדרגתי באבנית שמשמשת כמבודד וכתוצאה מכך יעילות החימום יורדת והטמפרטורה הפנימית של גוף החימום עולה עד כדי כך שהיא עלולה לגרום לקצר חשמלי. החלפת גוף חימום לדוד נדרשת מדי פעם בפעם על מנת למנוע תקלות משמעותיות יותר.

אין ספק שתחזוקה נכונה של הדוד והקולטים שלו, מסייעת מאוד בשמירה עליו לאורך זמן ובמניעת בעיות חמורות. יחד עם זאת, במידה וישנה בעיה כלשהי בדוד שלכם, אין ספק שחשוב מאוד להזמין איש מקצוע שמומחה בתחום. אם אתם מחפשים אינסטלטור בירושלים עבור תיקון הדוד שלכם, כדאי מאוד שתבחרו בשלומי כהן שירותי אינסטלציה המספק לכם את השירותים המקצועיים ביותר בתחום.

דוד שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד