י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נס רפואי

נס: ערנותו של הרופא הצילה את חייו של מיכאל

מיכאל קורי התייעץ עם רופאו לאחר ששוחרר מבית החולים. מדבריו של מיכאל זיהה הרופא שהוא בעיצומו של אירוע לב והזעיק אמבולנס שפינה אותו לבית החולים, שם נמצא כי הוא סובל מסתימה של 90% בעורק הראשי-"הרבה מעבר לרופא עבורי"

נס: ערנותו של הרופא הצילה את חייו של מיכאל
הרופא שהציל חיים צילום: באדיבות המצלם

מיכאל קורי (48) תושב אחד היישובים בצפון, הסובל מבעיות בליבו, השתחרר מטיפול בבית החולים, ומיד צלצל לד"ר חיים אשכנזי, רופא המשפחה שלו במכבי שירותי בריאות, כדי לעדכן על מצבו. מיכאל, שסובל מבעיות סוכרת, התקשר בשעות אחר הצהרים של יום שישי וביקש להתייעץ על כאבים שהוא חש בחזה. ד"ר אשכנזי זיהה כי הסימנים עליהם דיבר מיכאל מעידים על תעוקה לבבית כי קיים חשד לאירוע לב ונשקפת סכנה ממשית לחייו. בפעולה מהירה ובמקביל לשיחה עם מיכאל, הזמין  ד"ר אשכנזי אמבולנס שפינה אותו לבית החולים, ושם בחדר הטיפולים התגלה כי הוא סובל מסתימה של 90% בעורק הראשי ובנס הוא צונתר בזמן ויצא מכלל סכנה.

 לאחר שאושפז בבית החולים, המשיך ד"ר אשכנזי ללוות את מיכאל ולהעניק לו תמיכה רגשית. "ד"ר אשכנזי הציל את חיי יותר מפעם אחת", משתף מיכאל. "כאשר נותרתי חסר כל הוא עזר לי לקבל את מעמד הנכה שהגיע לי ובזכותו אני מקבל קצבה. זה הקל עליי נפשית. עד היום הוא דואג לבדוק לשלומי אחת לשבוע. הוא הרבה מעבר לרופא עבורי והוא דמות משמעותית שהצילה את חיי". מיכאל התרגש והמשיך לספר: "אושפזתי במצב קשה, אבל הוא היה איתי ודיבר באופן קבוע עם צוות בית החולים, כשהוא מסביר לי כל דבר. אבחנותיו תמיד מדויקות, בזכותו אני עומד על הרגליים ומרגיש עטוף ומוגן. אני מודה למכבי שאלו הם הרופאים שאחראיים על בריאותי".

ד"ר חיים אשכנזי, מומחה לרפואת משפחה במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, סיכם: "לתקשורת הבינאישית בין מטופל לרופאו חשיבות גדולה, והיא מאפשרת שיתוף ומעקב מיטבי אחר מצבם של המטופלים. אני שמח שמיכאל עדכן על מצבו, ושזיהינו את האירוע הלבבי בזמן, מה שאפשר לו לקבל טיפול מציל חיים".

מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד