ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא שגרתי

דיווח במצרים על ביקור רשמי בישראל; אשכנזי נחת בקהיר

‏התקשורת הרשמית במצרים מדווחת באופן לא שגרתי על ביקורו של ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, בישראל. בדיווח נמסר כי נשיא מצרים, א-סיסי, שלח את ראש המודיעין המצרי לשיחות עם רה"מ ישראל, נתניהו, וגורמים נוספים בישראל. שיחות שיעסקו בביסוס הפסקת האש ובהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית

דיווח במצרים על ביקור רשמי בישראל; אשכנזי נחת בקהיר
שר החוץ לאחר הנחיתה צילום: משרד החוץ

בטלוויזיה המצרית הממלכתית דווח כי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שיגר משלחת ביטחונית רמת דרג לישראל ולשטחים הפלסטיניים כדי לדון בהפסקת האש בעזה ובשיקום הרצועה. המשלחת, תדון, בדרכים להשיג רגיעה כוללת בשטחי הגדה ועזה.

‏עוד נאמר בדיווח בטלוויזיה המצרית, כי א-סיסי הורה למשלחת לקדם את המאמצים לסיום הפילוג הפנים הפלסטיני והדגיש כי חשוב לנקוט את כל הצעדים שימנעו הסלמה נוספת בין ישראל לפלסטינים. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

‏יש לציין כי בשום דיווח מצרי לא הייתה התייחסות לסוגיית השבויים והנעדרים כחלק מהביקור של עבאס כאמל.

על רקע הדיווחים הללו, שר החוץ גבי אשכנזי נחת היום במצרים, לביקור ראשון מזה 13 שנה של שר חוץ ישראלי.

"תודה על הזמנתך, סאמח שוכרי, שר החוץ של מצרים, לביקור רשמי ראשון של שר חוץ ישראלי מזה 13 שנים", כתב אשכנזי בחשבון הטוויטר שלו. "‏בעת הביקור נקיים מספר פגישות בהן נדון בנושאים בילטראליים, בחיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים, ונעמיק במנגנוני ההסדרה מול עזה ושיקום הרצועה תוך אכיפה בינ"ל. במהלך הדיונים אדגיש בפניו כי ישראל מחויבת מעל הכל להשיב את חיילנו ואזרחינו המוחזקים ע"י החמאס". הוסיף שר החוץ.

מצרים משלחת עזה הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד