ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ההכנסות עולות

התאוששות בענף הדואר: הישראלים חוזרים להזמין מוצרים

חברת הדואר עברה לרווח נקי בסך 2.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה • כ-14 מיליון חבילות הוזמנו מחו"ל ברבעון הראשון, מול כ-10 מיליון ברבעון מקביל אשתקד

התאוששות בענף הדואר: הישראלים חוזרים להזמין מוצרים
מרכז הדואר צילום: שחר פליישמן

דירקטוריון חברת דואר ישראל אישר ביום חמישי את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2021, מהן עולה כי סך ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-429 מיליון שקל, מול כ-405 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, המהווה צמיחה בהכנסות לראשונה מאז תחילת הקורונה ברבעון הראשון ב-2020. גם ברבעון הראשון של 2021 נמשכה הירידה בהכנסות מדואר כמותי, בעקבות מעבר מואץ בתקופת הקורונה והסגר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל.

גם ברבעון הראשון של השנה המשיכה חברת דואר ישראל במדיניות ההשקעה בתשתיות לפיתוח החברה ולשיפור השירות לטווח ארוך, כאשר סך ההשקעות של החברה הסתכם ברבעון בכ-45 מיליון שקל, מול כ-52 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההשקעות ברבעון הראשון של השנה היה בציוד ובטכנולוגיה, בקריה הדוארית במודיעין, במרכזי דוורים אזוריים, וכן במערכות מחשוב נוספות. כחלק מהיערכות החברה להמשך הגידול בסחר המקוון בשנים הקרובות, הוכנסה ברבעון הראשון של השנה למרכז הסחר המקוון, מכונת מיון אוטומטית חדשה, מהמתקדמות בעולם, אשר תגדיל משמעותית את מהירות המיון ואת טיב השירות.

הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-2.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-105 מיליון שקל בתקופה מקבילה, כאשר עיקר הרווח נובע ממכירת נכס בתל אביב במסגרת ההתייעלות גם בתחום הנדל"ן של החברה, וכן מרווח בשוק ההון בסך 15 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. ההפסד בתקופה המקבילה כאמור נבע ממשבר הקורונה, וכן מהפסדים בשוק ההון בסך 43 מיליון שקל.

בנוסף, ברבעון הראשון של 2021 שהיה עדיין בסימן קורונה, חל גידול של 40% בהזמנת חבילות מחו"ל מול רבעון ראשון 2020 בו חלה ירידה משמעותית בהזמנות. בחודשים אלו הוזמנו כ-14 מיליון חבילות, מול כ-10 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. משקל החבילות המשיך לצמוח ועמד על כ-4,500 טון מול 3,200 טון ב-2020 אשתקד.

בראשית השנה החלה חברת דואר ישראל להפעיל את שירות זימון תור מראש באופן מלא בסניפים רבים בחברה, כחלק ממהלך מקיף לשיפור השירות ולצמצום זמני ההמתנה. מהלך זה הוכיח את עצמו כאשר ברבעון הראשון של השנה עמד זמן ההמתנה הממוצע של מזמיני התור מראש על 8 דקות בממוצע לבד. נכון להיום בכ-200 יחידות דואר מתוך כ-600 יש חובת הזמנת תור מראש, כאשר 33% מהלקוחות הזמינו תור מראש.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "איתנותה של חברה נמדדת בתקופות משבר, ושנת הקורונה הראתה את עוצמתם של עובדי החברה ומנהליה. משבר הקורונה פגע בפעילות הסחר הכלל עולמית, אך השפיע על הרגלי הצריכה של הציבור בישראל שלמד להזמין באופן מקוון, מה שייצר עבורנו הזדמנויות חדשות. בזכות פעולות מהירות של הנהלת החברה לצמצום ההוצאות, החברה הצליחה להקטין את הפגיעה ולנהל בצורה אחראית את היציאה מהמשבר. אנו ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות הכלל עולמיות בנושא".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "גם ברבעון הראשון של השנה התמודדנו עם אתגרי הקורונה וסיום הקורונה נאלצנו להתמודד לאחרונה עם האיום הביטחוני, כאשר לאורך כל התקופה המשכנו לתת שירות ללקוחותינו לעיתים תחת אש. אנו ממשיכים במהלכי התייעלות, כאשר ברבעון הראשון של השנה הושלם מעבר מטה החברה לקריה הדוארית במודיעין תוך חיסכון משמעותי בעלויות. בנוסף במסגרת הליכי התייעלות פרשו בסוף 2020 כ-150 עובדים, מתוך כ-300 עובדים המתוכננים לפרוש בפרישה מוקדמת בשנתיים הקרובות".

דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד