י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סדק בגוש נתניהו

פרסום ראשון; נתניהו יבקש לפזר את הכנסת? גדולי ישראל מורים לגפני: הצבע נגד

בדרך לבלימת הקמת ממשלת השינוי של בנט ולפיד, בליכוד לא יבחלו בשום מאמץ למנוע את השבעתה, כשאחת האופציות היא השגת רוב לפיזור הכנסת וסיכום תאריך יציאה לבחירות, אך מול היוזמה שתבוא בוודאי, גדולי ישראל מורים ליו"ר יהדות התורה משה גפני להתנגד | כל הפרטים 

פרסום ראשון; נתניהו יבקש לפזר את הכנסת? גדולי ישראל מורים לגפני: הצבע נגד
גפני ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בליכוד כצפוי לא יבחלו בשום צעד בדרך לנסות ולמנוע השבעת ממשלת שינוי בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד שהשבעתה מתכוננת לשבוע הבא, אחת האופציות לסיכול מבית הליכוד שבוודאי תגיע היא האפשרות של פיזור הכנסת ברוב של 61, המטרה אליה חותר בנימין נתניהו שמסרב לוותר למען הקמת ממשלה ובימין האחרונים פועל ברוח זו.

ביום שישי האחרון, בתום שבוע סוער גם בתוך 'דגל התורה', עלה יושב ראש יהדות התורה משה גפני להתייעצות שגרתית עם גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ודן עימם בנושאים שעל סדר היום לקראת שבוע פוליטי סוער של בחירות לנשיאות והתרחישים של הקמת ממשלה.

במהלך ההתייעצות של גפני עם הרבנים הוא העלה בפניהם תרחיש בו בליכוד יבקשו להצביע על פיזור הכנסת ולקבוע תאריך נוח לבחירות החמישיות בתוך כשנתיים וחצי, אך במפתיע גדולי ישראל הורו לגפני שלא לשתף פעולה ולא לתמוך בשום אופן בפיזור הכנסת וקביעת תאריך לבחירות בנימוק כי החרדים מתנגדים לבחירות חמישיות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הוראה זו של גדולי ישראל מעידה במעט על תחילתו של סדק בנאמנות העיוורת של הסיעות החרדיות בראש הממשלה בנימין נתניהו שצועדים אחרי נתניהו מאז החל המשבר הפוליטי, למרות שבשלוש הפעמים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה. מאז הבחירות האחרונות הגישה ביהדות התורה השתנתה במעט, כשכזכור מייד עם סיום מערכת הבחירות הביע גפני זעם על התנהלות נתניהו שסייע בבחירות לסמוטריץ' על חשבון המפלגות החרדיות.

מלשכת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נמסר: "אנו לא מתייחסים לדברים הנאמרים בחדר עם גדולי ישראל".

משה גפני הליכוד הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד