י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחקר ראשון מסוגו

בשורה לחולים האונקולוגים ברחבי העולם מביה"ח הישראלי

מחקר ראשון מסוגו בעולם של חוקרי מרכז דוידוף בבי"ח בילינסון, בדק את הקשר בין חיסון קורונה לחולים אונקולוגים תוך כדי טיפול | "מצאנו שקיימת רמת נוגדנים גבוהה המספקת הגנה מלאה ל 90 אחוז מהחולים האונקולוגים תוך כדי טיפול פעיל כנגד הסרטן"

בשורה לחולים האונקולוגים ברחבי העולם מביה"ח הישראלי
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לראשונה בעולם נבדקה יעילות החיסון של חברת פייזר בחולים אונקולוגים. החוקרים ממרכז דוידוף לטיפול ומחקר בסרטן שבבית החולים בילינסון מקבוצת הכללית פרסמו את ממצאי המחקר המספק לראשונה עדות על יעילות החיסון בקרב חולים אונקולוגים. ממצאי המחקר שפורסמו בסוף השבוע האחרון בעיתון Jama ועורר עניין רב בקהיליה, מצביעים על יעילות גבוהה של החיסון המאפשרת בטחון בקרב 90 אחוז מהחולים האונקולוגים.

המחקר בוצע על 102 חולים אונקולוגים בגיל ממוצע 66 כשהם במהלך מחלה פעילה בעת שהיו בתקופת טיפולים מסוגים שונים ( כימי, ביולוגי וכו') קבוצת הביקורת מנתה 78 בני משפחות החולים. שתי הקבוצות קיבלו 2 מנות חיסון של חברת פייזר וחודש לאחר מכן נבדקה רמת הנוגדנים.

הפרופסור סלומון שטמר מנהל יחידת מחקר אונקולוגיה במרכז דוידוף שבבילינסון אמר עם פרסום התוצאות: "בקבוצת הביקורת כל בני המשפחה פיתחו נוגדנים ברמה גבוהה. ובקבוצת החולים האונקולוגים פותחו נוגדנים ברמה גבוהה המספקת מעטפת הגנה אבל נמוכה יותר מרמות של אנשים בריאים".

"כלומר, ל-90 אחוז מהחולים האונקולוגים יש מעטפת הגנה של נוגדנים ברמה מספקת (פחות מקבוצת הביקורת אבל מספקת למתן הגנה). חולים אלו יכולים להרגיש בטוחים! זו בשורה למיליוני חולים בעולם שיכולים לנשום לרווחה" הוסיף שטמר.

יצוין כי במחקר השתתפו חולים אונקולוגים החולים בסוגי סרטן שונים (שד, ריאה, מעי גס , מוח ועוד). וזהו המחקר הראשון מסוגו בעולם המצביע על יעילות החיסון.

המחקר פורסם כאמור בכתב העת המדעי היוקרתי JAMA oncology ושותפים לו ד"ר אמיר מסארוה ממרכז דוידוף וד"ר נעה אליקים, מנהלת מחלקה פנימית ה' בבילינסון. כשעורכי העיתון המדעי חולקים שבחים לחוקרים על עבודה חשובה ומדויקת.

קורונה סרטן מחקר בית החולים בלינסון מחלקה אונקולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד