י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנחנו אחים"

בביקור ההיסטורי: השגריר האמירתי וחכם שלום שוחחו בערבית

ביקורו ההיסטורי של שגריר איחוד האמירויות אצל ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה הפך לשיחת היום | הגר"ש לשגריר: "הר הבית זה לא לנו" • צפו בתיעוד מיוחד מהביקור

בביקור ההיסטורי: השגריר האמירתי וחכם שלום שוחחו בערבית
השגריר עם חכם שלום כהן צילום: ישי ירושלמי

לא בכל יום מגיע השגריר האמירתי מוחמד אל חאג'ה לביתו של רב חרדי. בצהריים הגיע השגריר החדש לביקור בביתו של ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שם שוחחו השניים על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ.

עוה"ד רמי סימני נאמנו של חכם שלום אמר לשגריר כי הרב שמח לשמוע שהשם הוא 'הסכמי אברהם' ולא 'הסכם שלום' פשוט, מאחר והכל פה ענין רוחני ודתי. 

השגריר אמר לחכם שלום: "איחוד האמירויות נמצאים כדי להביא דרך חדשה, ושלום בין העמים, תקווה טובה, אנחנו באים לשלום, עם לב פתוח, אנחנו בשביל הדורות הבאים, אנחנו באמירויות מאד גאים להיות אי של סובלנות, יש לנו יותר מ-200 לאומים אצלינו, אנחנו שתי מדינות שיש בהם חיים אמיתיים בסביבה, חבל שזה רק שתי מדינות כאלה".

חכם שלום כהן אמר לשגריר בשפה הערבית, "אנחנו אחים". בנוסף התייחס לעלייה להר הבית ואמר לאורחו: "הר הבית זה לא לנו, אנחנו אסורים לעלות שם, הערבים הם השולטים שם, אם היהודים רוצים לעלות זה אסור להם, אנחנו לא עולים לשם". השגריר אמר לרב כי חשוב שהוא ידבר על כך, ושישמעו את דבריו כמה שיותר. "לצערי הקולות הללו לא נשמעות מספיק, ואנחנו חייבים שהם יישמעו יותר, כי הקולות האחרים נשמעים חזק יותר".

רמי סימני הסביר לשגריר כי בית המקדש אמנם נחרב, אבל הקדושה שלו נמצאת שם, ולכן אסור לנו הלכתית לעלות להר הקדוש.

השגריר מוחמד אל חאג'ה סיפר על השנים בהן יהודים ומוסלמים חיו יחד שהיו ימי תור הזהב. וסיפר שהנשיא ראובן ריבלין שאל אותו מדוע דברים טובים קורים רק בעולם מסביב, אבל לא אצלנו, "אנחנו יכולים להראות לעולם כי יש לנו גם דברים טובים משותפים", אמר.

השגריר סיפר לנשיא המועצת כי כאשר הגיע ארצה בפעם הראשונה, הוא נדהם לראות אנשים חמים וטובים שיש בישראל, "אנשים עם לב טוב, אנשים כאן מכבדים את המבוגרים, לצערי האחים המוסלמים, או תחנות טלוויזיה כמו אל ג'זירה מנסים להראות דברים אחרים, וזה היה הרושם שלי לפני שהגעתי לישראל".

השגריר ביקש מהרב ברכה כדי "להצליח במשימה שלו" וסיפר כי הם בונים באיחוד האמירויות מקום קדוש לשלושת הדתות, בעלות של מיליארד דולר, הנוכחים הראו לרב את דגם בית הכנסת, והמקום שיישא את השם "בית אברהם".

הרב קיבל הזמנה מטעם ממשלת איחוד האמירויות להגיע ולחנוך את המקום.

חכם שלום כהן בירך את השגריר בברכת כהנים כשהוא מניח את ידיו על ראשו ולסיום העניק לו במתנה 'ברכת הבית' עם ברכת כהנים. המתנה היתה חתומה בשמו של חכם שלום כהן.

השגריר מצידו העניק מתנה לחכם שלום כהן, מזכרת יוקרתית מאיחוד האמירויות. בנוסף הביא השגריר תמרים באריזה מוזהבת מאבו דאבי.

חכם שלום כהן פגישה איחוד האמירויות שגריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד