י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא ישפילו אותנו יותר"

המשבר בין גנץ ללפיד שמאיים לסכל את הממשלה

מי היה מאמין שעל זה יקום ויפול דבר. לפי הדיווחים הערב הסיבה שבני גנץ עדיין מתמהמה מלחתום על הסכם קואליציוני עם יאיר לפיד היא - תיק החקלאות. גנץ מעוניין שהח"כ ממפלגתו ימשיך לקדנציה נוספת ואילו לפיד רוצה לרצות באמצעות תיק זה ח"כ שכיהן בעברו כמשנה לראש המוסד

המשבר בין גנץ ללפיד שמאיים לסכל את הממשלה
בני גנץ ויאיר לפיד בישיבת סיעה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שתיקתו של יושב ראש כחול לבן בני גנץ בימים האחרונים העלתה חשדות אצל כולם, הערב (ראשון) מתברר כי בינו לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתנהל קרב על תיק, שעליו מעולם לא התנהל קרב, אך הוא מאיים לפוצץ את המו"מ בגללו.

בשעות האחרונות מדווח כי בין כחול לבן ליש עתיד התעוררה מחלוקת סביב תיק החקלאות, כאשר בכחול לבן מתעקשים שהתיק יישאר בידי השר הנוכחי מטעמם ח"כ אלון שוסטר ואילו ביש עתיד מייעדים את התיק לח"כ רם בן ברק מסיעתם.

על פי אותם דיווחים, בכחול לבן העבירו היום מסרים ברורים ליש עתיד - "ללא תיק החקלאות, גם תיק הביטחון פנוי", כשבכיר בכחול לבן הוסיף ואמר "נגמרו הזמנים שבהם משפילים את גנץ. לא תקום ככה ממשלה".

נציין כי בני גנץ מחזיק בהצעה בגוש הימין לכהן כראש הממשלה הראשון ברוטציה, הצעה שבינתיים נדחתה, כאשר גנץ משפר כך את מעמדו במיקוח בחדר המו"מ. בנוסף ייתכן והוא יעדיף להיגרר לבחירות גם לאחר שהוא שיפר את מעמדו הפוליטי בזמן הלחימה בעזה וגם שמעבר לפינה ממתין לו מימוש הרוטציה שתכניס אותו ללשכת ראש הממשלה בעוד כשלושה חודשים.

יאיר לפיד בני גנץ שר החקלאות אלון שוסטר רם בן ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד