י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קואליציית השינוי של בנט

יוזמה ב'מרצ': החזרת קטין בתשובה - עבירה פלילית שעונשה מאסר

החשש החרדי מממשלת בנט - לפיד הצפויה, כבר הופכת למוחשית. חברת הקואליציה ומי שמיועדת לתפקיד שרה בממשלה הנרקמת מציעה לא פחות - לאסור החזרת קטינים בתשובה • חברת הכנסת תמר זנדברג מבקשת לקבוע פעילות זו כעבירה פלילית שעונשה מאסר | כל הפרטים

יוזמה ב'מרצ': החזרת קטין בתשובה - עבירה פלילית שעונשה מאסר
הנחת תפילין צילום: דוד כהן, פלאש 90

חברת הקואליציה הצפויה של נפתלי בנט, ומי שמיועדת לכהן כשרה להגנת הסביבה בממשלה, חברת הכנסת תמר זנדברג, מקדמת הצעת חוק שתקבע כי החזרת קטין בתשובה תחשב כעבירה פלילית שעונשה ששה חודשי מאסר בפועל, כדי למנוע הפיכת חילונים לדתיים בניגוד לדעתם.

מדובר בחוק הזוי שימנע פעילות תורנית של עשרות ארגוני החזרת נערים מעל גיל מצוות - בתשובה, כפי שקיים היום בעשרות מוסדות שמצליחים לקרב עשרות נערים קודם גיל 18 להתקרב לדת ולקיום מצוות.

על פי הצעת החוק שיוזמת זנדברג שספק אם תקודם, אך ללא ספק מראה את המגמה בה תפעל הקואליציה הבאה שתחת ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, חובש הכיפה, החזרת קטין בתשובה תחשב כעבירה פלילית לפי חוק העונשין ועונש מאסר בפועל יוטל על "העבריין".

זנדברג מציעה בהצעת החוק כי שידול קטין לחזור בתשובה או פעולה אחרת, במישרין או בעקיפין, שיש בה להביא לידי חזרה בתשובה של קטין, שלא בנוכחות הוריו ובאישורם, דינו – מאסר ששה חודשים, כך כל קטין שיהפוך מחילוני לדתי.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותבת זנדברג: "לנוכח ריבוי מקרים בהם גופים דתיים שונים בישראל משדלים קטינים לחזור בתשובה, בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומר הכולל איומים בבתי ספר, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לחזור בתשובה".

"מבחינה מעשית שידול לחזרה בתשובה דומה לשידול להמרת דת, שהאיסור עליו קבוע" כך זנדברג שמציינת כי "ההצעה מתייחסת לשידול קטין, שבדרך כלל דעותיו ואמונותיו מגובשות פחות משל אדם בוגר, לשנות את אמונתו ולהפוך מאדם חילוני לדתי, דבר שמן הראוי שישקול בינו לבין עצמו ללא כל לחץ או פיתוי חיצוניים".

החזרה בתשובה עונש מאסר תמר זנדברג עבירה פלילית הנחת תפילין ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד