י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המו"מ בסיכון

ארה"ב עוקבת אחרי שתי ספינות איראניות שבדרך לונצואלה

סוכנויות הביטחון האמריקאיות עוקבות אחר שתי ספינות מלחמה איראניות ששטות לכיוון ונצואלה על רקע החשש שהן עשויות להטריד כוחות אמריקאיים או ספינות אזרחיות אמריקאיות

ארה"ב עוקבת אחרי שתי ספינות איראניות שבדרך לונצואלה
ספינות מלחמה צילום: דובר צה"ל

"סוכנויות הביטחון האמריקאיות עוקבות מקרוב אחר שתי ספינות מלחמה איראניות בדרכן לונצואלה" כך דיווח אתר 'פוליטיקו', פריגטה (אוניית מלחמה) איראנית, ומיכלית נפט העונה לשם 'מקרטאן' מפליגות בימים אלה דרומה לאורך החוף המזרחי של אפריקה, כך אמרו גורמים אנונימיים בממשל ארה"ב בשבת.

על פי הדיווח, גורמי מודיעין מנסים לגלות מה יש בתוך אותן הספינות, והם אינם בטוחים באשר לסוג המטען שהן עשויות להכיל. עם זאת, אם הספינות אכן יגיעו לוונצואלה זה יכול להיות סימן שנשיא איראן חסן רוחאני מנסה לאתגר את וושינגטון.

הספינה 'מקרטאן', יכולה לשאת טילים, והיא יכולה לשאת עד שישה מסוקים. כזכור גם איראן וגם ונצואלה נתונות לסנקציות כבדות מצד ארצות הברית, והן הפכו לבעלות ברית קרובות יותר בשנים האחרונות.

איראן שלחה לאחרונה מספר מכליות דלק לוונצואלה כאשר המדינה מתמודדת עם מחסור בדלק, איראן הקימה גם מפעל להרכבת מכוניות וגם מפעל מלט ענק בוונצואלה. כך דווח ב'דיילי מייל'.

עוד דווח, כי לממשלתו של נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו "הומלץ לא לחגוג קבלת פנים לספינות המלחמה האיראניות כי זאת תהיה טעות". על פי אתר 'פוליטיקו', נאמר למדורו כי "הימצאותם של הספינות האיראניות כל כך קרובות לארצות הברית - פחות מ-1,500 מיילים - עלולה לסבך את תכניותיו של ג'ו ביידן להתחיל במשא ומתן עם המדינה האיסלאמית".

ונצואלה ספינות מלחמה ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד