י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עסקת ענק

המאבק על שיקום הרצועה: מצרים קופצת בראש

רצועת עזה ספגה מכה אנושה בעקבות תקיפות חיל האוויר, כעת דנים הצדדים מי יטול את האחריות לשיקום הרצועה | בעוד במצרים מתעקשים על חברות קבלן מקומיות, בחמאס מנסים להקים "מועצת שיקום" עצמאית שתנהל את העברת הכספים וחומרי הבנייה

המאבק על שיקום הרצועה: מצרים קופצת בראש
ההריסות ברצועת עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מצרים חותרת להגדיל את מעורבותה בשיקום רצועת עזה ורואה בסוגיית השבויים והנעדרים ערוץ מקביל לערוץ השיקום, ללא זיקה ישירה בין השניים.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי המצרים מעוניינים להוביל את הליך השיקום של הרצועה באמצעות חברות קבלן מצריות שיבצעו את הפרויקטים הגדולים בעזה, ובאמצעות הכנסת חומרי בנייה לרצועה דרך מסוף רפיח ובפיקוח מצרי. המצרים מעוניינים שגם לרשות הפלסטינית ולאו"ם יהיה תפקיד בהליך השיקום. כך דווח גל ברגר.

ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל נועד אתמול ברמאללה עם ראש הרשות אבו מאזן וכמה מבכירי ההנהגה הפלסטינית ומחר הוא צפוי להיפגש עם הנהגת חמאס ברצועה. לדברי מקורות פלסטינים, הגנרל כאמל יעדכן מחר את חמאס בעמדת ההנהגה ברמאללה ולפיה שיקום הרצועה חייב להיעשות דרך הרשות הפלסטינית ודרכה בלבד.

עוד דווח ב'כאן חדשות' כי בחמאס מנסים לצמצם את מעורבות הרשות הפלסטינית בהליך השיקום ובארגון בוחנים להקים "מועצת שיקום" עצמאית שתנהל את העברת הכספים וחומרי הבנייה לטובת שיקום רצועת עזה ובראשה תועמד אישיות פלסטינית עצמאית המוערכת על ידי המערב.

ל'כאן חדשות' נודע כי בחמאס גיששו אצל ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד, בניסיון לבדוק אם יהיה מוכן לעמוד בראש "מועצת השיקום" אך הוא סירב.

בכיר ברשות הפלסטינית אמר כי הרשות מתנגדת להקמת מועצה כזו, וחמאס חייב להסכים לכך שהשיקום מתחילתו ועד סופו ייעשה דרך הרשות הפלסטינית. "זה TAKE IT OR LEAVE IT", אמר הבכיר הפלסטיני.

ישראל מצרים קטאר רצועת עזה שיקום עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד