י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הראשון למרוד

 התפקידים שיהפכו את ליברמן לרה"מ בפועל // פרשנות

ממשלת השינוי המתרקמת תציב שניים בראשה, בתחילת הקדנציה יהיה זה בנט ולאחר מכן צפוי יאיר לפיד להיכנס לנעליו. אך מה שברור הוא כי בעוד הרוטציה תחולק בין שני המועמדים, דווקא מי שישלוט בפועל לכל אורך הקדנציה הוא אביגדור ליברמן שהשליטה במשדר האוצר וועדת הכספים תופקד בידיו | כך מתכנן איווט לנווט את הממשלה כפי רצונו

 התפקידים שיהפכו את ליברמן לרה"מ בפועל // פרשנות
אביגדור ליברמן צילום: Sraya Diamant/Flash90

אביגדור ליברמן היה הראשון במשבר הנוכחי שמייד אחרי מערכת הבחירות הראשונה הודיע כי לא יישב תחת נתניהו והקשה על הרכבת הממשלה, מה שהוביל לפלונטר שאולי יגיע לסיומו רק עם הקמת ממשלת השינוי, את המחיר מתברר כעת, הוא יקבל במוזמן.

במסגרת חלוקת התפקידים, ליברמן צפוי להחזיק בתיק האוצר, המשרד הבכיר ביותר אחרי תפקיד ראש הממשלה, זאת לצד שלל תפקידים שיעניקו לו בצדק את התואר 'בעל הבית של המדינה'.

דרך השליטה בתקציבים יוכל ליברמן לתמרן בכל השרים ולשלוט כך בממשלה. בכל חוק שיבקש ולא יעבור הוא יכול לאיים ולתקוע את כל הממשלה ואף להפיל את הממשלה בכל רגע נתון.

לצד משרד האוצר, נציגו של ליברמן יכהן כיו"ר ועדת הכספים, לראשונה מזה שנים, מפלגה אחת תחזיק בשתי מוקדי הכוח ששולטת בכספי המדינה, כך מתכנן איווט למנוע מעצמו משברים מול וועדה שתהיה כפופה וקשובה לו ולתכניותיו.

בדרך כלל גם במשרד האוצר משתמשים בחילוקי הדעות שבין ועדת הכספים ללשכת שר האוצר כדי לתמרן בין יוזמות, אך בשינוי הנוהל בכנסת עם החזקת שתי התפקידים בידיו, המשרד כולו יהיה כפוף לבוס אחד: אביגדור ליברמן.

בנוסף, על פי דיווחים ליברמן יחזיק בשר נוסף במשרד האוצר, כמו במשרד הנגב והגליל שנותן גישה לשטח הפוליטי ולא רק, זאת לצד וועדות חזקות שיחזרו לידי משרד האוצר ויאפשרו לשלוט בעוצמה בממשלה ובעצם להיות ראש הממשלה בפועל.

אביגדור ליברמן נפתלי בנט משרד האוצר ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד