י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיגריה אחת עלולה לקלקל

מומחי כללית נגד הסיגריות: "התרחקו ממעשנים"

"לשנות שגרה, להיות עסוקים ולא לשכוח מסטיק ללא סוכר בפה" • לרגל יום העישון הבינלאומי, מומחי המחלקה לחינוך וקידום בריאות בכללית מעניקים המלצות למתקשים בתהליך הגמילה מעישון

מומחי כללית נגד הסיגריות: "התרחקו ממעשנים"
נשמרים מעישון צילום: unsplash

לכבוד יום ללא עישון שמצויין היום (31.5) בכל רחבי העולם, מגישים מומחי המחלקה לחינוך וקידום הבריאות בכללית המלצות למעשנים שהחליטו להיגמל או כאלו שנמצאים בתהליך הגמילה.

תשברו שגרה  - שנו את שגרת היומיום כדי לשבור את דפוס ההרגל: לשנות את סדר הדברים שעושים, בעיקר את שגרת הבוקר, לאכול צהריים במקום אחר מהרגיל, אם רגילים לעשן לאחר שתיית קפה – להשתדל בתקופת הגמילה לא להרבות בשתיית קפה ולהרבות בשתיית מים

הרחק ממעשן -  להשתדל לא להימצא בחברת מעשנים (זהו רק אמצעי זמני), לזרוק את כל הסיגריות והגפרורים, להחביא את המצית והמאפרות (אפשר לעשות זאת עד כשבועיים מיום הפסקת העישון).

לנקות את האווירה - נקו את הבגדים, כדי להיפטר מריח הסיגריות, לארגן סביבה נקיה ורעננה מסביב – בבית ובעבודה, לעשות ניקוי שיניים במאמץ להשאיר אותן לבנות ונקיות.

פינוקים על הצלחות - לערוך רשימת קניות אישית או לקרובים – בכסף שייחסך מאי קניית סיגריות לקנות מתנה או לחגוג את ההתחלה.

לשנן את המטרה - כשהדחף לעשן מגיע, להזכיר קודם כל, שהוחלט להפסיק לעשן ואין מעשנים יותר, לחשוב מדוע הוחלט להפסיק את העישון: לשנן את הסיבות העיקריות בגללן הוחלט להפסיק לעשן.
להמתין מעט -  הדחף לעשן נראה לעיתים ממושך, אך כשהוא מגיע – להסתכל בשעון, להמתין מעט ולהיווכח שהוא חולף מאליו כעבור כמה שניות או דקות מועטות.

למצוא תעסוקה - כשהדחף לעשן מגיע, לקום להסתובב, או לעשות דבר מה אחר. להעסיק את הידיים, למצוא עיסוקים שקשה לעשן בהם (גינון, פעילות גופנית, רחיצת המכונית, רחצה). לשים משהו בפה: ירק כלשהו, פופקורן, סוכרייה או מסטיק ללא סוכר.

הכי חשוב: אפילו לא סיגריה אחת! - לזכור שסיגריה אחת עלולה לקלקל ניסיון מוצלח, לכן לא להתפתות לעשן אפילו סיגריה אחת. גם אם בכל זאת מעשנים – לא להתייאש ולא להרפות מהמאמצים, להפסיק מיד לעשן ולחזור למסלול הגמילה מעישון.

עישון שירותי בריאות כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד