י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין לי מצב רוח"

גפני על תפקידיו הצפויים של ליברמן: "לא היה דבר כזה בכנסת"

בעוד צוותי המשא ומתן נמצאים עמוק בדיונים על ההסכמים הקואליציוניים הצפויים ודרישות המפלגות בתמורה לגיבוש ממשלת השינוי, חה"כ ויו"ר יהדוה"ת משה גפני, כואב את התמורות הפוליטיות: "אין לי מצב רוח, כל מי שקרא לי 'שמאלן' כל השנים בחר לחבור כעת לראשי השמאל"

גפני על תפקידיו הצפויים של ליברמן: "לא היה דבר כזה בכנסת"
משה גפני צילום: דוד כהן, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה אמנם מעריך כי הדרך להקמת ממשלה עדיין ארוכה, אך תוקף את נציגי הדתיים לאומיים שכינו אותו בעבר כ'שמאלן' וכעת חוברים לממשלה שלטענתו לא תדאג לארץ ישראל, ותוקף בנוסף את העברת התפקידים הצפויים לאביגדור ליברמן.

"אני מבקש לשתף בזה שאין לי מצב רוח", פתח גפני את דיון ועדת הכספים הבוקר (שני), לדבריו, "כל השנים הכניסו לי לראש שאני שמאלן, ובאמת אכפת לי מארץ ישראל, כל הזמן הכניסו לי לראש שלא. סמכתי על כאלה שאמרו – אנחנו ארץ ישראל ופתאום ירד לי המצב רוח, הסתבר ששיקרו אותי כל הזמן. אמרו לי שא"י זה הדבר הכי חשוב, פתאום התברר שהשנאה לביבי יותר חשובה מארץ ישראל".

גפני רמז בכך לימינה ונציגי הדתיים לאומיים החוברים להקמת ממשלת שמאל, "אני חונכתי כמו רבים מחבריי שיש דברים עקרוניים, יש כללים מתי מפרים אותם אם בכלל, עבודה זרה, שפיכות דמים, גילוי עריות זה דברים שצריך לעשות עבורם הכל. דברים של ארץ ישראל מה קרה? אין מי שישמור על ארץ ישראל, רק אני".

בדבריו התייחס גפני גם לחלוקת התפקידים הצפויה בהם ליברמן יחזיק גם במשרד האוצר וגם בוועדת הכספים, "עכשיו שמעתי שהולכים לתת לישראל ביתנו גם את שר האוצר וגם את ועדת הכספים", אמר, ותקף, "לא היה דבר כזה בכנסת. הוועדה שצריכה לפקח על משרד האוצר, הכל נפרץ, הכל מותר".

בין דדבריו נרשם עימות בינו לבין הנציג הרפורמי בכנסת, גפני טען "איך ישמרו על ארץ ישראל? תמר זנדברג תשמור עליה? גלעד קריב?". ח"כ גלעד קריב השיב לו: "אנחנו נדאג ללימודי ליבה ופרנסה בכבוד לציבור החרדי, לביטחון של החוגגים במירון".

משה גפני אביגדור ליברמן מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד