י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך לערים נוספות

משרד הכלכלה פשט על אילת; אלו הליקויים הרבים שנמצאו

מבצע אכיפה רחב היקף של משרד הכלכלה בעיר אילת, התוצאה: ב-18% מבתי העסק נמצאו הפקעות מחירים | מאות מאזני דלפק, פיות דלק ומאזני גשר נדרשו לדיוק מחדש

משרד הכלכלה פשט על אילת; אלו הליקויים הרבים שנמצאו
משקל צילום: יעקב נחומי

מפקחי משרד הכלכלה והתעשייה פשטו בשבוע שעבר על רשתות השיווק, מכולות, מינימרקטים, פיצוציות וחנויות נוחות בעיר אילת במבצע אשר נמשך שלושה ימים, במטרה לבדוק הפקעות מחירים של מוצרים בפיקוח.

נאוה זקן, מנהלת מינהל אכיפה ומדידה והמפקחת על משקולות ומידות במשרד הכלכלה והתעשייה ציינה כי המינהל ערך ביקורות להפקעת מחירים בעסקים וברשתות השיווק, בעסקים שנמצאו ליקויים והפקעות מחירים נאספו ממצאים, נערכו חקירות ונפתחו תיקים פליליים.

כמו כן, נערכו ביקורות בתחום המשקולות והמידות, וזאת על מנת להבטיח רמה נאותה של אמינות בתוצאות המדידה, המתקבלות בעיקר ממכשירים המשמשים למסחר, קרי שהלקוח משלם על פיהם, כתנאי הכרחי למסחר הוגן, הגנה על ציבור הצרכנים ותפקוד תקין של מערכות הכלכלה והחברה. במקרים המתאימים במקרה של הפרות על פקודת המשקלות והמידות (כגון משקלים/מכשירי מדידה מעוולים לרעת הצרכן ועוד) יינקטו בהליכים פליליים.

ההפרות הבולטות שנמצאו: הפקעת מחירים של מוצרים בפיקוח ממשלתי (חלב, גבינות, ביצים, חמאה, מלח, לחם אחיד, חלות וכו'). משקלים מעוולים, כיול מכשירי מדידה (מאזני דלפק, מאזני משטח, מנפקות בתחנות דלק ומאזני גשר).

בנוסף בוצעו 212 אימותי דיוק מחדש למאזני דלפק מתוכם נמצאו 16 מאזניים פסולים (7.5%). בוצעו 244 אימותי דיוק מחדש לפיות בתחנת דלק, לא נמצאו סטיות. ובוצעו 10 אימותי דיוק מחדש למאזני הגשר כמו כן נערכו 7 ביקורות, לא נמצאו סטיות. כמו כן בוצעו בדיקות למחיר מוצרי צריכה בפיקוח. בוצעו 55 ביקורות והוגשו 10 תלונות (18%) ויוגשו כנגדם כתבי אישום פליליים והם עלולים להיענש ע"י בתי המשפט בקנסות עונשים כבדים.

נאוה זקן, מנהלת מינהל אכיפה ומדידה והמפקחת על משקולות ומידות במשרד הכלכלה והתעשייה אמרה בתום הפשיטה: "המינהל ימשיך לבצע מבצעים משולבים בתחום האכיפה במסחר ובתחום משקולות ומידות המבצעים יערכו בכל ימות השנה בכל ערי ישראל כנגד מפרי החוק יינקטו בכל האמצעים הדרושים לרבות הגשת כתבי אישום וימוצה עימם הדין בבתי המשפט".

עוד הוסיפה: "מחירים בפיקוח, מנפקות תדלוק, מאזניים מסחריים מדויקים ועמידה בהוראות החוק, אינם על תקן המלצה. כל אלו הן תנאי הכרחי למסחר הוגן ונועדו להגן הן על הצרכנים והן על העסקים. אנו מזמינים את הצרכנים לדווח על כל חשד להפרה, כאשר אנחנו מתחייבים להגיע לבדוק בכל מקום בארץ"

לסיכום אמרה זקן כי על מנת להגביר את ההרתעה ולטייב אותה, המבצעים יהיו משולבים ויתמקדו בעיר אחת בכל פעם.

משרד הכלכלה אילת ליקויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד