י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחשמלים את התוואי

היסטוריה בגוש דן: הרכבת הקלה יצאה לדרכה | צפו

לראשונה יצאה אתמול רכבת מהדיפו - מרכז הטיפול והאחזקה בנסיעה, מפורטל אם המושבות בפתח תקווה לפורטל שנקר, וזאת דרך המנהרה | המנהל "זו קפיצת דרך משמעותית" | הנסיעה המסחרית צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי בסוף שנת 2022

היסטוריה בגוש דן: הרכבת הקלה יצאה לדרכה | צפו
הרכבת צילום: מתוך הסרטון

יום היסטורי אמש (ראשון) לרכבת הקלה בגוש דן , ולנת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים, כשלראשונה יצאה אתמול רכבת מהדיפו - מרכז הטיפול והאחזקה בנסיעה, מפורטל אם המושבות בפתח תקווה לפורטל שנקר, וזאת דרך המנהרה.

בימים הקרובים תסיים נת"ע את הבדיקות האחרונות וב-10/6 יתחילו נסיעות המבחן, שיימשכו במהלך השנה הקרובה לאורך הקו כולו. בין השאר יבחנו גם מערכות האיתות תקשורת והבטיחות.

הנסיעה תתקיים לאורך ציר אורלוב וזבוטינסקי בפתח תקווה. כשבנסיעות הראשונות תלווה משטרת הרק"ל את הנסיעות בצמתים. בנוסעים אמש היה מנכ"ל נתע חיים גליק, שאמר: "זו קפיצת דרך משמעותית".

עוד הוסיף: "אחרי שנים של עבודה מאומצת הרכבת נוסעת, זו בשורה אדירה לתושבי גוש דן. בנינו רכבת מודרנית, שקטה ובטוחה שתשנה את הרגלי הנסיעה של תושבי גוש דן. אמנם צפוייה לנו עדיין תקופה מאומצת עד לנסיעה המסחרית, אבל אנחנו מהערב כבר יש רכבת במטרופולין תל אביב".

בימים אלה מתבצע חישמול תוואי הרכבת בבת ים ובשדרות ירושלים ביפו, ובתחילת השנה הבאה תחל גם שם נסיעת המבחן. הנסיעה המסחרית צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי בסוף שנת 2022.

רכבת קלה גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד