י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תם עידן

סין תאפשר לזוגות להביא שלושה ילדים לעולם

סין מסיימת את מדיניות שני הילדים, ומתירה לבני זוג להביא לעולם עד 3 ילדים, האישור מגיע לאחר שמפקד אוכלוסין של פעם בעשור, הראה כי אוכלוסיית סין גדלה בקצב איטי ביותר מזה עשרות שנים

סין תאפשר לזוגות להביא שלושה ילדים לעולם
ילד בסין צילום: Pixabay

סין הודיעה כי תאפשר לכל זוג להביא עד שלושה ילדים לעולם, במקום שני ילדים עד היום, מהלך שמסמן את סיומה של מדיניות מחמירה מאד של אישור הבאת רק שני ילדים למשפחה.

על פי כלי התקשורת הממלכתיים, השינוי אושר על ידי הנשיא שי ג'ינפינג, האישור מגיע לאחר שמפקד אוכלוסין של פעם בעשור, הראה כי אוכלוסיית סין גדלה בקצב איטי ביותר מזה עשרות שנים.

התוצאות של המפקד הביאו ללחץ על בייג'ינג להגביר את עידוד הזוגות ללדת יותר תינוקות ולמנוע ירידה באוכלוסייה. ה-BBC דיווח, כי מפקד האוכלוסין של סין, שפורסם בתחילת החודש, הראה כי כ-12 מיליון תינוקות נולדו בשנה שעברה - ירידה משמעותית לעומת 18 מיליון בשנת 2016, ומספר הלידות הנמוך ביותר נרשם אשתקד מאז שנות השישים.

כזכור בפברואר השנה, מספר הלידות שנרשמו בסין צנח בכמעט 15 אחוזים בשנת 2020 זאת בהשוואה לשנה שקדמה לה, הנתונים עוררו חשש בסין כי הם עומדים בפני 'נפילה דמוגרפית'. הנתונים של הרשויות הסיניות הראו שהיו כמעט 10.04 מיליון לידות במדינה בשנת 2020, בהשוואה ל 11.79 מיליון בשנת 2019.

הירידה של 14.9 אחוזים הגיעה לאחר שאחוז הילודה במדינה בשנה שעברה הוא הנמוך ביותר מזה שבעה עשורים למרות עידוד הממשלה ל"מדיניות של שני ילדים" במטרה להצעיר את האוכלוסייה המזדקנת. "מספר הלידות ירד, המשבר הגיע מוקדם" כך הזהיר בעל טור כלכלה סיני במאמר דעה בחודש פברואר. מחבר הטור, בשם צ'ן שינג'י, הדגיש כי שיעורי הילודה בערים רבות בסין "הצטמצמו בצורה חדה".

עם זאת חשוב לציין, כי מספר הלידות הרשומות בדרך כלל נמוך ממספר הלידות האמיתי שמוכרז כל שנה בסין, מכיוון שלא כל ההורים רושמים את ילדיהם באופן מיידי.

פרסום הסטטיסטיקה עורר דיונים סוערים ברשתות החברתיות במדינה. גולש אחד בפלטפורמת Weibo הדומה לטוויטר בסין ציין כי נתון הלידה היה "נמוך יותר ממספר האנשים שנבחנו בבחינת הכניסה למכללות", והוסיף כי הזדקנות האוכלוסייה תהפוך לחמורה יותר בעשורים הבאים.

סין מדיניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד