י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברוך דיין האמת

אשת האדמו"ר: מכניסת האורחים מתל אביב הלכה לעולמה

בגיל 70 הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת חנה טייטלבוים ע"ה אשת יבלחט"א הרבי מהוסאקוב ובתו של הרבי מבוקרשט זצ"ל שעלה מרומניה ופתח בית הכנסת אורחים בתל אביב הקיים עד עצם היום הזה. 'בחדרי חרדים' לדמותה של הרבנית ע"ה שכל חייה היו חטיבה אחת של חסד ועזרה לזולת

אשת האדמו"ר: מכניסת האורחים מתל אביב הלכה לעולמה
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הבוקר (שני) הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת חנה טייטלבוים ע"ה מתל אביב אשת האדמו"ר מהוסאקוב שיבלחט"א והיא בת 70 לאחר שהייתה מאושפזת בשבוע האחרון.

המנוחה ע"ה נולדה בבוקרשט שברומניה לאביה הרה"צ רבי משה יצחק לופוביץ זצ"ל האדמו"ר מבוקרשט ואמה ע"ה לבית משפחת טירר צאצאית בן אחר בן של הרה"ק בעל ה'באר מים חיים' זצ"ל.

ברומניה היה להם בית תמחוי והכנסת אורחים וכבר כבת יחידה להוריה בהיותה ילדה עזרה להם בהפעלת המקום.

בהמשך, אביה עלה לארץ הקודש בשנת תשכ"ו והקים את בית מדרשו בקרית מוצקין ובהמשך בשנת תש"ל עברו להתגורר בתל אביב שם קבעו את משכנם ופתחו בית תמחוי והכנסת אורחים בשדרות רוטשילד שהייתה הכנסת אורחים הראשונה בארץ. כל מי שהגיע למקום, זכה באש"ל מלא שהוצע לכל דכפין.

במשך השנים עברו בבית עשרות אלפי אנשים אותם האכילה, ודאגה לכל צורכם. בין פוקדי הבית היו גם ה'משולחים' שהיו מגיעים מירושלים לאסוף כסף בתל אביב. כאן מצאו מנוחה ובית חם - חינם אין כסף.

בהגיעה לפרקה, נישאה לבעלה האדמו"ר מהוסאקוב שליט"א בנו של האדמו"ר מהוסאקוב באר שבע זצ"ל.

כל חייה היה קודש לעבודת השם, עשיית חסד עם הזולת וקיום מצוות . יומם ולילה עמדה ושירתה את הנזקקים ובאי הבית מאז שחר נעוריה ועד אחרית ימיה.
לאחר פטירת הוריה , המשיכה יחד עם בעלה האדמו"ר מהוסאקוב שליט"א את בית הכנסת האורחים שקיים עד היום ובמשך השנים הציל אלפי אנשים מחרפת רעב.

כל מוצאי שבת הייתה מוציאה את השבת בחצות לילה בהיותה עוסקת בתפילות, בתהילים ובתחנונים. גם בשבת האחרונה לא ויתרה על תפילותיה המיוחדות. היא הייתה רבנית במלוא מובן המילה כל מי שרצה כתובת בתל אביב לעזרה וסיוע היה מגיע לרבנית ע"ה ורבים פקדו את ביתה כדי להיוועץ בה ונושעו מברכותיה.

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים בת וחתן וצאצאים הממשיכים את דרכה בקודש בכל תחומי החיים. כמו כן, השאירה את אחיה הרה"צ רבי אהרן זעליג לופוביץ מבוקרסט מחשובי חסידי בוהוש.

מסע ההלוויה יצא היום מבית המדרש דחסידי בעלזא ברחוב אחד העם בתל אביב בשעה 15:30 אחר הצהריים ומשם דרך בית המדרש והכנסת אורחים 'באר מים חיים' הוסאקוב ברחוב שדרות רוטשילד 112 ובשעה 18:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הוסאקוב תל אביב בוקרשט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד