כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מכתב חריף

ראש המועצה לחברי 'ימינה': "ההיסטוריה תשפוט כמה דם יהודי יישפך"

בתוך שאר לחץ המופעל על חברי 'ימינה', אתמול ראש המועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ שלח מכתב לראשונים, בו ביקש מהם לא לחזור על טעות המרגלים: "מנהיגי ציבור שקיבלו את המנדט להוביל את עמם, שכחו לשם מה קיבלו אותו" | בנוסף טען: "איננו שופטים איש, ההיסטוריה כן!"

ראש המועצה לחברי 'ימינה': "ההיסטוריה תשפוט כמה דם יהודי יישפך"
פעילים של ימינה צילום: פלאש 90

בעקבות כוונתם לגשת לממשלת השינוי, אתמול (ראשון) ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ שיגר מסר אישי לחברי סיעת ימינה וחה"כ זאב אלקין מ'תקווה חדשה', והזכיר להם את פרשת השבוע - 'פרשת המרגלים' והפרשנות שנתן לכך בכך שפעלו נגד המנדט שניתן להם.

"בשבת נקרא את פרשת 'שלח לך', פרשת המרגלים", פתח במכתבו לחברי הכנסת והמשיך, "12 שליחי ציבור נשלחו במטרה ברורה: ללמוד היטב את הארץ, ולחזור לעם על מנת להנחילו במהרה את ארץ אבותיו".

גנץ כתב: "התורה מעידה על גדולתם ועל כך שיצאו למשימה חדורי שליחות ליישב את ארץ ישראל. אך משה חושש, הוא קורא להושע בן נון וקורא לו "יהושע" ה' יושיעך מעצת מרגלים. משה שהנהיג את הציבור יודע שתמיד יש ויהיו חשבונות, וחושש שלמרות הכוונות הטובות המרגלים יסטו מן הדרך. חושש וצודק".

עוד כתב ראש המועצה במכתבו: "המרגלים חוזרים לעם ומסבירים: אין ספק שהארץ טובה, אך העם עדיין לא בשל! קודם צריך לעסוק בנושאים האזרחיים ורק אחר כך לעסוק ביישוב הארץ, והעם שומע ובוכה, על כל הצרות שיש לתקן לפני כיבוש הארץ".

"הסוף ידוע: הנשיאים שהיו ראשי ישראל, נעלמים מהזירה הפוליטית ברגעים ספורים, תוך שהם משאירים אחריהם שבר וחורבן לדורות. הזמן הקצר אותו ביקשו כדי להיערך וללכד את העם הופך ל-40 שנות נדודים, עד שמגיע מצב שאיש מאותו הדור, למעט יהושע וכלב שעמדו בניסיון, לא זוכה לראות את הארץ".

גנץ הוסיף: "אותם מנהיגי ציבור שקיבלו את המנדט להוביל את עמם, שכחו לשם מה קיבלו אותו, ועם המון הסברים שלחו את עמם לחורבן ושכול. היום, 3332 שנים לאחר מכן אנו עומדים בסיטואציה דומה. אחרי שנים ארוכות בגלות זכינו לחזור לארץ אבותינו. והטעות - אותה טעות".

"במקום לעסוק בשאלה כיצד מקדמים את המנדט שניתן להם על מנת ליישב את הארץ חוזרים נציגי ציבור על אותם מילים גבוהות של הדאגה לעמם, הריפוי, החזרה לשפיות ושאר מילים מכובסות. איננו שופטים איש, ההיסטוריה כן! כי יש מנהיג לעולם", טען.

ראש המועצה סיכם: "ההיסטוריה תשפוט אילו שופטים ופרקליטים ימונו בשנים הקרובות, האם הם יחזקו את רוח העם בארץ או יחלישו אותו. ההיסטוריה תשפוט כמה בתים ייבנו ביהודה ושומרון וכמה כרמים יטעו בשנים הקרובות".

"ההיסטוריה תשפוט כמה כבישים חדשים יסללו ביו"ש. ההיסטוריה תשפוט כמה דם יהודי יישפך ח"ו בשנים אלה. אחיי, אני מציע לזכור מי נתן לכם את המנדט ומהו המנדט אותו קיבלתם", סיכם.

נפתלי בנט מפלגת ימינה חטא המרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד