א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקרב על החקלאות

ליברמן מאשים את גנץ: "מנסה לפרק את הגוש"

בישראל ביתנו מתעקשים על תיק החקלאות ומעלים חשש כי בני גנץ מנסה לפרק את הגוש במטרה להיכנס לתפקיד ראש הממשלה | וגם, ליברמן חושף את הפגישה עם רבני צוהר | כחול לבן: "מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה״"

ליברמן מאשים את גנץ: "מנסה לפרק את הגוש"
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

האם נמצא האליבי שימנע את הקמת ממשלת השינוי? בשעות האחרונות מתנהל קרב בין כחול לבן לישראל ביתנו על תיק החקלאות, בעוד כחול לבן מבקשים לשמור את התפקיד בידם, ליברמן מתעקש לקבלו ומודיע כי לאחר שכבר חתם על ההסכמים הקואליציוניים הוא מסרב לפתוח מחדש את המו"מ.

בפתח ישיבת הסיעה אמר יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן: "היינו הראשונים להתייצב ולסכם. גם שם התנהגנו באחראיות ואמרנו לא נערים קשיים, ביקשנו שני משרדים - משרד הקליטה והתיירות ואמרו לנו שזה לא אפשרי ופנינו ליש עתיד: 'תציעו אתם'. מה שהוצע לנו זה משרד החקלאות והנגב הגליל. לגבי החקלאות, זאת הייתה פגישה בנוכחות הרבה אנשים שקוברינסקי שאל את אנשי גנץ והם אמרו אין לנו בעיה לוותר על משרד החקלאות".

ליברמן תקף את גנץ והבהיר כי אמנם "הדבר הכי חשוב הוא להקים קואליציה במהירות האפשרית. אך ברגע שלחצנו ידיים, זה סוף פסוק. טייק איט או ליב איט. הלכתי למו"מ בידיים נקיות. קיבלנו פחות משרדי ממשלה, שרים ממפלגות קטנות יותר ואנחנו שלמים עם זה".

ליברמן אמר כי הוא לא בטוח שכל ההתעקשות של גנץ היא לא אליבי במטרה לפרק את הגוש, כשנזכיר כי גנץ מחזיק ברוטציה במקרה וישראל תידרדר לבחירות בו בזמן שגנץ הצליח לשפר את כוחו הפוליטי: "אני שומע שמתנהלת מלחמת קודש על אותו תיק החקלאות ששני האדונים אמרו שאין להם שום בעיה לוותר, אני שואל את עצמי האם זה רק תירוץ האם מישהו בונה עליו", אמר.

בנושאי דת ומדינה חשף ליברמן באופן רשמי: "העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה ואמרתי את זה גם בפגישה נפרדת עם נפתלי בנט וגם בפגישה המשותפת עם בנט ולפיד, המסננת מבחינתנו זה רבני הצוהר. כל מה שעובר אותם יכנס להסכם וכל מה שלא עובר לא יכנס. ונפגשנו עם כמה וכמה רבנים. וכל מה שעובר אותם ביקשנו להכניס. ואין פה לא אג’נדה ולא שנאת חרדים ולא שום דבר, אני חושב. שבהחלט אנחנו מדברים על אג’נדה של מדינה יהודית ליברלית וציונית".

ליברמן התייחס לנתניהו ואמר: "אני לא בטוח שנתניהו כשיר נפשית למלא את תפקיד ראש הממשלה. האיש איבד את היציבות שלו", זאת בהתייחסו לנאום ראש הממשלה אמש.

בכחול לבן הגיבו לדברי ישראל ביתנו: "אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו"מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

אביגודר ליברמן בני גנץ משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד