י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תנועת ש"ס הקיצונית"

צפו: באל-ג'זירה סילפו את דברי השגריר לגר"ש כהן

התקשורת הערבית סיקרה בהרחבה את ביקורו של שגריר איחוד האמירויות בביתו של חכם שלום כהן, אך סילפו את דברי השגריר, אל ג'זירה ייחסו לשגריר ביקורת עליהם על אופן הסיקור של המלחמה בעזה, בעוד השגריר כלל לא התכוון לכך

צפו: באל-ג'זירה סילפו את דברי השגריר לגר"ש כהן
השגריר אצל ראש הישיבה צילום: ישי ירושלמי

באל ג'זירה סיקרו בהרחבה את ביקורו אמש (ראשון) של שגריר האמירויות במעונו של הגר"ש כהן, אך סילפו את דברי השגריר במהלך הביקור. 

התקשורת הערבית ובראשם רשת אל ג'זירה פרסמו כי "שגריר איחוד האמירויות בישראל תקף את אל ג'זירה ואת האחים המוסלמים, וקיבל ברכה מחכם שלום כהן בירושלים", הרשת פרסמה כי "השגריר העביר ביקורת על אופן הסיקור של המלחמה בעזה".

מדובר בסילוף של דבריו, שכן השגריר אמר כי "הרשת מפרסמת באופן כללי דיווחים לא נכונים על ישראל", השגריר ציין גם כי "כשאני הגעתי לישראל בפעם הראשונה, ראיתי שזה הכול אחרת ממה שפורסם ברשת אל ג'זירה", וציין לטובה כי הופתע לראות מסגד בלב תל אביב.

עוד נאמר באל ג'זירה כי "במהלך פגישתו עם רב תנועת ש"ס הקיצונית, שגריר איחוד האמירויות בישראל תקף את רשת אל-ג'זירה בגלל אופן סיקור המלחמה בעזה, וכן תקף את האחים המוסלמים", כמובן שהשגריר לא התייחס כלל למלחמה בין ישראל לפלסטינים.

‏מזכ"ל היוזמה הלאומית הפלסטינית, מוסטפא אל-ברגותי, אמר בריאיון לאל-ג'זירה בתגובה לדברי השגריר, כי אלה שנרמלו עם ישראל מנסים להראות שהסכסוך הוא בגלל כלי תקשורת: "אנו מודים לערוץ אל-ג'זירה על כך שמילא את חובתו בסיקור המקיף של מה שמתרחש בפלסטין. אנו חיים תחת כיבוש".

כזכור שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל חאג'ה, נפגש אתמול עם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, חכם שלום כהן, בשיחה אמר השגריר לרב, כי "האחים המוסלמים וערוץ אל ג'זירה מפרסמים דברים שגורמים לבעיות". היום פרסם ערוץ אל ג'זירה יחד עם התקשורת הטורקית, כי "השגריר תקף את ערוץ אל-ג'זירה", הערוץ דיווח כי השגריר "מאשים את הערוץ בהדלקת הטירוף באזור".

הערוץ התייחס לאופן סיקורו (המוטעה) של המלחמה בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה שנמשכה 11 יום. התקשורת הערבית והטורקית ציטטו את השגריר שאמר לרב "הטירוף של האחים המוסלמים, אנחנו זקוקים לחוכמתך".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", השגריר האמירתי מוחמד אל חאג'ה הגיע אתמול לביקור בביתו של ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שם שוחחו השניים על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ.

עוה"ד רמי סימני נאמנו של חכם שלום אמר לשגריר כי הרב שמח לשמוע שהשם הוא 'הסכמי אברהם' ולא 'הסכם שלום' פשוט, מאחר והכל פה ענין רוחני ודתי.

השגריר אמר לחכם שלום: "איחוד האמירויות נמצאים כדי להביא דרך חדשה, ושלום בין העמים, תקווה טובה, אנחנו באים לשלום, עם לב פתוח, אנחנו בשביל הדורות הבאים, אנחנו באמירויות מאד גאים להיות אי של סובלנות, יש לנו יותר מ-200 לאומים אצלינו, אנחנו שתי מדינות שיש בהם חיים אמיתיים בסביבה, חבל שזה רק שתי מדינות כאלה".

השגריר סיפר לנשיא המועצת כי כאשר הגיע ארצה בפעם הראשונה, הוא נדהם לראות אנשים חמים וטובים שיש בישראל, "אנשים עם לב טוב, אנשים כאן מכבדים את המבוגרים, לצערי האחים המוסלמים, או תחנות טלוויזיה כמו אל ג'זירה מנסים להראות דברים אחרים, וזה היה הרושם שלי לפני שהגעתי לישראל".

השגריר ביקש מהרב ברכה כדי "להצליח במשימה שלו" וסיפר כי הם בונים באיחוד האמירויות מקום קדוש לשלושת הדתות, בעלות של מיליארד דולר, הנוכחים הראו לרב את דגם בית הכנסת, והמקום שיישא את השם "בית אברהם".

איחוד האמירויות אל ג'זירה חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד