י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בוידאו

"בשר טרף": הווארט של גפני על ממשלת בנט

חבר הכנסת משה גפני ניצל הפוגה לאחר תפילת מחנה כדי להשמיע ׳דבר תורה׳ קצר עם נמשל על ממשלת האחדות הנרקמת. יו"ר יהדות התורה משווה את הממשלה המתהווה כסיר בשר טרף אך מפקפק בבשר השכר שהוא מכוון לסיעות ימינה ותקווה חדשה | צפו בתיעוד 

"בשר טרף": הווארט של גפני על ממשלת בנט
ח"כ משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הווארט של גפני על ממשלת האחדות: אחרי תפילת מנחה בלשכתו ביקש יושב ראש ועדת הכספים שחושש כי הוא תכף "לשעבר" לומר ׳דבר תורה׳ בהקשר למצב הפוליטי ולממשלת האחדות הנרקמת.

גפני הביא את הפסוק מפרשת במדבר: "ויהי בנסע הארן ויאמר משה קומה ה׳ ויפוצו אויביך וינוסו משנאיך מפיך", והקשה גפני "למה ו'יפוצו אויבך', צריך ההפך, לנסות לקרב אותו", וכדי להסביר גפני הביא משל על יהודי עשיר שחיפש חתן לבתו והלך לישיבה הקרובה וקיבל את הבחור הכי טוב בישיבה.

גפני המשיך וסיפר על היהודי העשיר שיום אחר "בישלו נזיד בשר, ונפלה חתיכת בשר טריפה". היהודי ביקש לקבל את דעתו של חתנו האם ניתן לאכול את הנזיד, "הוא אמר שזה נפל לסיר ונתן טעם אז כל הסיר טרף, בגלל שנפל חתיכת טריפה", גפני המשיך, "למחרת הגיע לבית ואמר לחתנו, הלכתי לשוק וראיתי בשוק טרף אז פשוט לקחתי חתיכת בשר כשר, זרקתי לתוכו והכל נהיה כשר".

ופה הסביר גפני את הנמשל:, הקמת ממשלת האחדות בתמיכת סיעות הימין היא כמו חתיכת הבשר הכשר שנזרק לסיר הטרף.

"כלפי מה הדברים אמורים", סיכם גפני, "יכולים לבוא כאלה שאומרים אנחנו עושים ממשלת אחדות, וחושבים שהכול בסדר", שהוא מדגיש, "תזכרו את הבשר הטרף הזה שנפל לתוכו הבשר הכשר", שהוא עוקץ ותוקף את סיעות הימין בממשלת האחדות הצפויה באומרו: "למה זה לא דומה למשל, כי אני לא בטוח לגבי הבשר הכשר", שהוא רומז לכשרותם - (מפלגה ימנית) של ימינה ותקווה חדשה".

משה גפני שינוי מפלגת ימינה מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד