י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגיע הזמן להפסיק לעשן

מכבי מציינת את ה"יום הבינלאומי ללא עישון" בשורה של יוזמות

מכבי שירותי בריאות מקיימת פעילות ענפה למניעת עישון ולהעלאת המודעות לנזקי העישון ומציעה שלוש תכניות גמילה מעישון ללא תשלום ובהתאמה לציבור החרדי: סדנה קבוצתית לגמילה מעישון; מוקד טלפוני לגמילה מעישון עם ייעוץ אישי וגמילה מעישון במרפאת הרופא

מכבי מציינת את ה"יום הבינלאומי ללא עישון" בשורה של יוזמות
סיגריה דולקת צילום: Unsplash

מכבי שירותי בריאות ממשיכה בפעילותה למען בריאות הציבור, וביום שני הקרוב  כ' בסיוון (31.05.21), תציין גם מכבי את ה"יום הבינלאומי ללא עישון". במסגרת זו תקיים מכבי שורה של פעילויות הסברה במרכזים הרפואיים של מכבי, כמו גם באמצעות חברות הבת דוגמת "מכבי פארם" ו"מכבי טבעי".

עישון הוא גורם התחלואה והתמותה החשוב ביותר הניתן למניעה, ומהווה גורם סיכון משמעותי למחלות ריאה, לב, כלי דם, סרטן ועוד. הפסקת עישון היא ההחלטה הבריאותית החשובה ביותר עבור כל מעשן וביכולתה לשפר משמעותית את איכות חייו של המעשן וסביבתו.

מכבי שירותי בריאות מקיימת פעילות ענפה למניעת עישון ולהעלאת המודעות לנזקי העישון, בשיתוף מובילי דעה במשך כל ימות השנה ובמיוחד סביב יום המודעות העולמי נגד עישון. על אף העובדה שמעשנים רבים הפסיקו לעשן בכוחות עצמם, הוכח כי הטיפול היעיל ביותר לגמילה מעישון הוא שילוב של תמיכה וייעוץ מקצועי עם טיפול תרופתי.

מכבי מעודדת את חבריה להפסיק לעשן ומציעה שלוש תכניות גמילה מעישון, ללא תשלום ובהתאמה לציבור החרדי: סדנה קבוצתית לגמילה מעישון; מוקד טלפוני לגמילה מעישון עם ייעוץ אישי באמצעות הטלפון וגמילה מעישון במרפאת הרופא, כאשר חלק ממערך הרופאים של מכבי מציעים ייעוץ במרפאה לגמילה מעישון. במכבי מדגישים כי בכל מסלולי הגמילה ישנה אפשרות לשלב תרופות מרשם או תכשירי ניקוטין  בעלות מסובסדת, בהתאם להמלצת הרופא ולרצון המטופל.

ד"ר גיא זיידנמן, רופא משפחה ומנחה לגמילה מעישון במכבי שירותי בריאות: "גדולי התורה כבר פסקו: העישון אסור על פי ההלכה, שנאמר: 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. אני מזמין את כל המעשנים לפנות למכבי ולהצטרף לתכנית גמילה מעישון עוד היום".

מנהלת קידום בריאות ארצי במכבי שירותי בריאות, הגב' סטלה רשקוביץ' מדגישה: בתקופה האחרונה חווינו תקופה לא פשוטה שהזכירה לנו שהבריאות היא הדבר היקר מכל. הפסקת עישון היא הצעד החשוב ביותר לשיפור הבריאות. "אני קוראת לכל המעשנים להצטרף לאחד ממסלולי הגמילה שלנו, אשר כוללים מוקד טלפוני, סדנאות וגמילה במרפאת רופא המשפחה".

למידע והרשמה ניתן לפנות למוקד מכבי ללא הפסקה *3555 או לרופא המשפחה.

עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד