י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחסור עצום

מספר בלתי נתפס: כמה טוענים רבניים יש בישראל?

משרת טוען רבני, היא הרבה יותר מאשר ייצוג בתיקים של דיני משפחה. מדובר במקצוע תורני המקביל לעריכת דין. החוסר העצום בטוענים רבניים, יחד עם מגמת התחזקות בקרב ציבור שומרי תו”מ בהליכה לדיני תורה, תורמים לביקוש עצום לטוענים רבניים • כמה טוענים רבניים יש בישראל לעומת מספר עורכי דין? ומה דורשים הלימודים בתחום? כל הפרטים בכתבה

מספר בלתי נתפס: כמה טוענים רבניים יש בישראל?
מחסור בטוענים רבניים צילום: Yaakov Cohen/Flash90

דבר ידוע ומוכר במדינת ישראל, אין חדש תחת השמש, ע”פ ההערכות, יותר מ 10 אלף תיקים נערמים  מדי שנה, בבתי הדין הממשלתיים. לצערם של רבים, הדיונים, בבתי הדין הפרטיים רק הולכים ומתרבים.

נכון להיום "אין הקומץ משביע את הארי", מספרם של העוסקים במקצוע "טוען רבני" בישראל, הוא מזערי, או ליתר דיוק כ-200 טוענים רבניים בלבד, לעומת מספר עורכי הדין, העומד על יותר מ- 50 אלף עורכי דין, למיליון נפש.

מי שעומד בפרץ, זהו המכון הוותיק, “מרכז מ.ל.מ” ששם לו למטרה למצב את המשפט העברי כמשפט פעיל ומתפקד בחיי היום יום, במדינת ישראל.

המרכז, באמצעות מכון “תורת המשפט”, מכשיר דיינים וטוענים רבנים, במטרה להפיץ את המשפט העברי לכל שדרות הציבור, בעם ישראל.

לחצו כאן כדי לקבל מידע נוסף על המסלולים המיוחדים<<<

במכון 'לא שקטו על השמרים' ופיתחו שיטת לימוד יעילה ומתקדמת המשלבת חומרי עזר ייחודיים המאפשרים לימוד איכותי,  כך מכשירים, בוגרים רבים מדי שנה, העושים בפועל, מהפכה של ממש בתחום המשפט העברי בישראל.

גם קמח וגם תורה

המשפט הידוע :''חיי צער תחייה ובתורה אתה עמל…'' מתקיים בעשרות אלפי בתי אב בישראל. אברכים השוקדים על תורתם יומם ולילה, מקיימים בגופם את אימרות חז''ל ומסתפקים בפת לחם ומלח כפשוטו.

אלא שמה שהיה נכון לפני אלפי שנים, השתנה. במצב הנוכחי קורה לא אחת, שאברך נאלץ בצער לנטוש את לימוד התורה, על מנת להביא טרף לבני ביתו, שלא יגיעו חס ושלום למצב של רעב.

עקב ההוצאות העצומות והנטל הכלכלי, עם ישראל מפסיד אלפי אברכים, שהיו יכולים להאיר בתורתם את העולם כולו.

המהפכה שהתחיל  “מרכז מ.ל.מ” לפני שנים, צוברת תאוצה וכיום ניתן להגיד בפה מלא: תורה וגדולה יכולים להתקיים יחדיו.

יש מענה ראוי, המשלב שליחות תורנית והצלחה מקצועית עם פרנסה ברווח, בנחת, לאורך ימים ושנים.

רק כדי לשבר את האוזן: השכר החודשי הממוצע עומד על 26,000 ש''ח בחודש, וזה לא מעט קמח...

המקצוע המבוקש "טוען רבני'', פשוט טרף את כל הקלפים והוכיח אחת ולתמיד, שלא צריך להתפשר! נשארים בעולם לימוד התורה ומביאים פרנסה למשפחה.

השילוב הזה הפך את  “מרכז מ.ל.מ” לאבן שואבת, לתלמידי חכמים מכל הארץ, המעוניינים במקצוע תורני מבוקש, קריירה מצליחה, יחד עם לימוד תורה חי, מעמיק ומשמעותי.

מהבית או אצלינו העיקר שתצליח

היעד ברור אך גם הדרך חשובה. שיטת הלימוד, במכון, משלבת חומרי עזר יעילים, המאפשרים לימוד איכותי עם עומק והיקף, מ 'המסד ועד הטפחות', קרי, מיסודות הדנים בסוגיה ועד לפסיקת אחרוני זמנינו. 

תהליך ההכשרה, מלווה מתחילתו ועד סופו, בסגל מרצים מהשורה הראשונה, כולם דיינים ורבנים מוסמכים אשר התמחו, בהעמדת תלמידים והכשרתם באופן המיטבי, למבחני הרבנות הראשית ומינהל בתי הדין.

המכון נותן לתלמידיו את כל הכלים ומעמיד לרשותם את כל האמצעים על מנת להצליח. כיאה למכון מתקדם, הוכנסו בשנים האחרונות אמצעים טכנולוגיים, המאפשרים גם למידה מרחוק, דרך המחשב מכל מקום בארץ, בשילוב עם לימודים במכון.

השיטה הוכיחה את עצמה, ביעילות מרשימה ויעידו על כך אלפי תלמידים שהתנסו בה.

אין פלא, שהבשורה הייחודית, של 'המרכז ללימודי תורת המשפט', תופסת תאוצה, אצל מאות אברכים בישראל ומאפשרת לכל מאן דבעי, להמשיך ללמוד ולפרנס את המשפחה בכבוד.

שמרנו לך מקום לשנה''ל הבאה, תלמד תורה, אנחנו נוסיף לך את הקמח!

טוען רבני רבנית מקצוע תורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד