י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל האסונות

חרפה: הרשויות סוגרות את המקומות הקדושים בכל רחבי המדינה

בעוד אצטדיוני הכדורגל והתרבות החילונים מתקתקים ופועלים כסדרם, אירועי היהדות החרדית מבוטלים בזה אחר זה | אף גורם אינו מעוניין לקחת על עצמו אחריות לקיום אירועי הדת שנערכו מדי שנה בשנה. ובמקביל אין אף גורם הלוקח על עצמו את ניהול האירועים | כל הפרטים

חרפה: הרשויות סוגרות את המקומות הקדושים בכל רחבי המדינה
קבר רבי ישמעאל כהן גדול צילום: בחדרי חרדים

בצל האסונות שאירעו באחרונה בציבור החרדי, המגמה שהחלה בימי הקורונה להגביל ראשית את צרכי הדת, מתוך דאגה מעושה לשלומינו, תוך התחשבות בערכינו, הולכת ומחריפה בימים אלו, כאשר אף גורם אינו מעוניין לקחת על עצמו את האחריות לקיום אירועי הדת שנערכו מדי שנה בשנה, ובמקביל אין אף גורם הלוקח על עצמו את ניהול האירועים.

כך נוצר מצב אבסורדי בו אצטדיוני הכדורגל ואירועי תרבות חילונים מתקתקים ופועלים כסדרם, אך אירועי היהדות החרדית מבוטלים בזה אחר זה.

בדוברות המשטרה הוציאו הבוקר (שני) הודעה כי "אתר קבר רבי ישמעאל כהן גדול בכפר סג'ור - סגור בשל ליקויי בטיחות במבנה. הציבור מתבקש לא להגיע לקבר, ולא לסכן את עצמם ואת יקיריהם".

עוד נאמר בהודעה: "משטרת ישראל תציב מחסומים בדרך המובילה לקבר ותמנע הגעת החוגגים אליו. הציבור מתבקש שלא לנסות להגיע למקום ולהישמע להוראות השוטרים".

כמו"כ דווח היום כי המועצה האזורית מבואות החרמון הוציאה צו סגירה מנהלי למתחם קבר רבי יונתן בן עוזיאל וסביבותיו בעמוקה מיום חמישי הקרוב ועד ליום ההילולא ביום ראשון.

בנוסף, בכל שנה בהילולת מרן הראשון לציון פוקדים רבבות מכל גווני האוכלוסייה את ציונו הקדוש, שבהר המנוחות בירושלים בצמוד לציונו של החיד"א הקדוש ומשתתפים בעצרת המרכזית בתפילת רבים לישועה ולהצלחת עם ישראל.

מדי שנה התקיים האירוע תחת נהלי בטיחות מחמירים עם כל האישורים הרלוונטיים ויועצי בטיחות תוך דאגה לרווחת ובטיחות המתפללים במערך הסעות והשאטלים למקום האירוע, אוהל הכנסת אורחים, שילוט, תאורה ,הגברה, אבטחה וסדרנים וכו'.

השנה, עקב האסונות שאירעו לאחרונה תוכנן לקיים את האירוע ללא עצרת מרכזית ע"מ למנוע עומס בנקודת זמן אחת, כמו"כ תוכנן להקים מסך לד ענק שעליו יוקרנו תכנים וקטעי וידאו של מרן זצוק"ל, ע"מ לווסת את העומסים בהר במשך שעות ההילולא. אך לצערנו גם במתכונת זו לא התקבלו האישורים הנדרשים מהמשטרה.

המכתב של מארגני ההילולא / באדיבות המצלם

האירוע המרכזי השנה יועבר בשידור חי באופן וירטואלי אצלנו באתר ובכל אמצעי המדיה. באירוע ייטלו חלק רבה הראשי של ירושלים הראשון לציון הרה"ג משה שלמה עמאר, ראש עיריית ירושלים מר משה לאון, בניו של מרן זצ"ל רבה הראשי של צפת הרה"ג שמואל אליהו וראש בית המדרש דרכי הוראה לרבנים הרה"ג יוסף אליהו. כמו"כ תתקיים התוועדות מיוחדת עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

יצוין, כי מדובר בהחלטה מקוממת במיוחד, שבאותו היום בו נאסרה ההילולא בהר המנוחות, מתוכנן מצעד תועבה בעיר הקודש ירושלים, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, אירוע קדוש זה של הילולת מרן לא יכול להתקיים.

הרב חיים סוויסה מארגני ההילולא של הרב אליהו זצ"ל פנה במכתב מיוחד למשטרת ישראל והבהיר: "לפי הוראתכם אנו לא נקיים את האירוע ולא נקים מסך, אנו לא נדאג לסידורי תחבורה ושאטלים, דבר שיגרום לאנשים להגיע ברכבם הפרטי וכן לתנועה מסוכנת של הולכי רגל על הכבישים".

עוד הוסיף: "אני חוזר ומתריע בזאת כי רבים יבואו לפקוד את קברו של הרב זצ"ל ביום ההילולא והאחריות על ביטחונם ושלומם של המתפללים מוטלת עליכם".

רבי ישמעאל כהן גדול רבי יונתן בן עוזיאל הרב מרדכי אליהו אסונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד